/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Tips eller ikke tips
Fra : Eyvind
Vist : 180 gange
10 point
Dato : 16-02-22 19:21

Dette er min mening:
Et tips kan være godt.
Men det kan også være et godt forsøg på reklame for et eller andet produkt.
Der også nogen som modsiger et tip og lidt debat om dette tip, men nogen klarhed kommer der sjældent - med mindre snakken om et produkt bliver vist til åben diskussion.
I eks. denne kategori SMALLTALK kan der diskuteres alting.

Hvis andre har en anden mening er de velkomne her kategorien småsnak:

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-02-22 11:20

Ved ikke om jeg helt forstår dit indlæg, men jeg prøver.

Man ser jo ind imellem tips, hvor man tænker: Det er sgu da logik for perlehøns. Men det er dum tænkt, der kan jo sagtens være andre der ikke ved det. Omvendt, er der nok også nogen der ved noget, som jeg ikke ved. (Selvom det lyder utroligt).

Jeg har tilegnet mig rigtig mange tip, fra forskellige medier, ikke mindst om it. Og ikke mindst fra Kandu. Tager læssevis af skærmprint, som jeg gemmer, eller omformer til tekst, i min private tips journal.

Nu ham med ovenstående spørgsmål om hækklipper, han ikke kan samle igen: Brug fotoapparat. Tag et billede, inden tingene skilles ad.....læg delene nøjagtig på samme måde, som de sad i maskinen. Men fotoapparat er guld værd, hvis man er i tvivl. Livserfaring, fra en gammel stodder, når jeg var inde i de ædlere dele, på mine gamle Opel`er.

Ramte jeg helt ved siden af, Eyvind??

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-02-22 11:02

Det var bare dette tip "Om TIPS - hvad du ikke skal gøre." som måske kan blive belyst bedre i en åben debat under kategorien " Smalltalk "

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-02-22 10:24

Jamen, så vil jeg da gerne bidrage med et tip om, hvad du ikke skal gøre, hvis en ledning skal længde måles fra stikkontakt og til lampe: Sætte stikprop med ledning i stikkontakt, med strøm på, måle den ud i passende længde, derefter klippe den over, med en alm. knibetang, uden isolering.

Det har jeg gjort, med det resultat lysen forsvandt over hele hytten. Jeg mærkede intet.

Men for en sikkerheds skyld, lader jeg altid konen klippe den over, for eftertiden.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-02-22 11:18

Det er noget af en chance du tager, at lade konen klippe strømførende - med mindre du selv er god til lave mad.