/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bremseindikator lyser Audi A6 C7 4G
Fra : kimsdk
Vist : 190 gange
500 point
Dato : 11-02-22 22:00

Hej Alle

Har en Audi A6 C7 Avant årg. 2013.
Selv efter skift af skiver, klodser & sensorer, så lyser "Brakes pads" alarmen (har gjort det i flere år).
Har prøvet nulstilling af batteri.
Og der findes ingen nulstilling i VCDS.

Ved, man kan kortslutte kort efter indikator-kontakten.
(Og skal det være absolut sidste løsning, så vil jeg kortslutte så tæt på instrumentbrættet, som muligt).

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-02-22 22:21

Hvad siger værkstedet?

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 11-02-22 22:28

De kan ikke finde fejlen.
Har dog ikke gået hele ledningdsnettet igennem (fra sensor til instrumentbret).

Kommentar
Fra : netop

Dato : 11-02-22 23:30

Så er løsningen vel den sædvanlige...

Annuller spørgsmålet...

Spørgsmål
- Ubesvarede   1
- Besvarede   35
- Annullerede   43
- Slettede   0
Ialt   79

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 11-02-22 23:36

Ikke, hvis det rette svar er der!

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 12-02-22 04:21

Går ud fra du har tjekket for bremsevæske.

Prøv at frakoble batteriet og hold bremsepedalen nede i 30 sek.

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 12-02-22 07:14

Har haft batteri frakoblet.
Har prøvet, at afkode parkeringsbremse i VCDS.
Begge sensorer, alle skiver og klodser er nye.

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 12-02-22 08:47

Kan tilføje, at fejlen ligger fra stikket, der forbinder sliindikator og op mod instrumentbræt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-22 13:59

Er forsigtigt gæt - det er vel ikke føler / ledning ved caliberen som har fejl.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-02-22 06:20

Jeg har oplevet at ledninger fra hjul for bremseklodskontakt eller ABS har været anbragt sjusket så hjul eller styretøj har slidt isolationen i stykker, så man fik alarm.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 14-02-22 08:11

mange fejl kan slettes med OBD værktøj, især fejl der bliver ved med at komme frem.
https://www.google.com/search?q=OBD&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 14-02-22 08:25

Værkstedet har prøvet, at slette fejlen via OBD.
Har selv prøvet vis VCDS, som ikke finder denne fejl.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 14-02-22 19:05

prøv at tage batteriet fra, har set på nettet at det kan lade sig gøre at slette vedvarende fejl.
Havde en Peugeot der lavede samme nummer/ advarsel der blev ved og den fejl gik væk, den kom dog igen efter et par måneder.

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 14-02-22 19:39

Som der står længere oppe, så har batteri været frakoblet, og al strøm fra systemet var drænet.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 14-02-22 23:36

Hvis du tjekker mit svar vedrørende batteri, glemmer du en ret væsentlig detajle. Det kan godt ske at du har frakoblet batteriet, men holdt du også bremsepedalen nede i 30 sek herefter.

Ved at holde bremsepedalen nede i 30 sek, "Resetter/Nulstiller" du alarmen

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 15-02-22 07:50

Har prøvet at holde bremsepedalen ned i 30 sek.!