/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Google Home
Fra : for_lækker
Vist : 466 gange
500 point
Dato : 02-02-22 21:15

Skulle der være nogen der har erfaringer med Google Home som i/du vil dele med mig/os?

Jeg søger ikke links, men jeres viden som bruger. Både gode og dårlige erfaringer.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-02-22 21:51

Bruger den udelukkende i forbindelse med chromecast

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 02-02-22 22:44

Chromecast er vel blot tilsluttet TV og styret via tlf, eller har du en styring via Google Home f.eks. en Google Nest Hub 2?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-02-22 22:58

Nej udelukkende 3 stk. TV med Chromecast og så styret fra tlf. (iPhone).

Og så bruges Chromecast også på ferier enten i udlandet eller i sommerhus i DK, så vi kan se det TV vi ønsker, og som vi har.

Sidstnævnte i den mail har jeg ikke den store tillid til.

Wifi 6 via fiber fungerer fint her i huser og udenfor.

Accepteret svar
Fra : stone47

Modtaget 500 point
Dato : 03-02-22 13:17

Har lavet et home med 3 nest routere. De hænger fint sammen og er sat direkte til ewii lyslederen. her er 3 chromecast med tv tilsluttet, Her er også en nest højtaler siger så godmorgen så fortæller damen hvad der står i min kalender for i dag og hvordan vejret bliver i Erritsø. Når jeg siger sengetid slukker alt lyset og hun siger husk du har kun 30 % strøm på din telefon. Pærerne er de Billige fra Løvbjerg som fås i gullig lys, dagslys/gulliglys, alle farver, og er alle dæmpbare. Der er 24 enheder på Wifi nettet, du kan sætte en almindelig switz på hver af routerene. Jeg har 2 Synology nas på den første. der er også et par Raspberry Pi med Camera der danner overvågning. De sender billederne til den ene Nas.
Hilsen til jer alle fra Steen.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-02-22 13:48

Det lyder lidt "smart", men godt det ikke er mig, der bor der.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 03-02-22 19:26

Tak Steen, spændende at høre og jeg kommer nok til at spørge mere ind.

Er det de nest routere der kan købes i en pakke med 3 du benytter?

De pærer fra Løvbjerg har de et navn, eller er det deres egen import?

Pærerne fra Phillips er pænt dyre, så hvis der er alternativer er de værd at bestille, hvis det er muligt.

Teknikken er spændende og mulighederne mange.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 03-02-22 21:43

hej med jer.
Det er den Pakke med 3 ens routere i jeg bruger. Den der er den styrende skal have vendt det Kablede interface så den får IP fra udbyderen, og være den der leverer ip til de andre routere.
Pærerne er af fabrikat WiZ de leverer også stik enheder, men dem har jeg ingen af. bruger et par andre. Højtaleren er 25 cm høj spiller med en god lyd. Man siger bare OK Google spil noget musik så svarer den og spiller noget youtube musik. Mit barnebarn sagde ok google hvad hedder dreng på kinesisk, det sagde hun så.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 03-02-22 23:44

De 3 routere du har, er det pga afstande, etage adskillelse eller de 24 enheder?

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 04-02-22 07:31

Godmorgen til dig
Det gik næsten godt med en router. men jeg havde købt et sæt.
Mit hus er på 136 m/2, og bygget af leca elementer. Det ligger på en skråning så man går ind i kælder etagen og går op til stuen og værelserne. Etage adskillelsen er også med meget beton. så det gik meget bedre med 3 routere.. Det gode gamle stereo anlæg med et par kasser til højtalere står i kælderen med en Audio Cromecast og det spiller fint.
Hilsen Steen

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 04-02-22 22:59

Jeg vil prøve at installere en Nest hub 2 og en Nest Mini 2 i to rum via vores normale wi-fi til en begyndelse. Lidt sjovt legetøj for manden eller damen der har alt

Du skal have tak for dine input Steen.

Også Tak til Bille1948 for dine input.

Jeg lader spørgsmålet stå åbent indtil videre, måske er der andre der byder ind med google Home.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 05-02-22 09:30

Det lyder fint så du får lidt fornemmelse af det.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-22 13:55

En lille husker. Wifi signaler stråler i lige linie.

Så en 30 cm tyk mur bliver næsten dobbelt så tyk når signalet skal skråt igennem.

Min d-link forbindelse bruger lysinstallationens ledninger til at føre wifi forbindelsen hen til min computer. Powerline AV 500 wireless N mini strater kit

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 13-02-22 21:37

Ja der er rigtig mange ting at tage hensyn til. 24 enheder på samme wifi net er voldsomt. Jeg går efter at de 3 routere kan se hinanden i luftlinie. Hvordan google har løst dette er jeg ikke færdig med. heller ikke de sikkerheds mæssige forhold. har stemme styringen været over amerika først vides ikke. og så videre. Hilsen Steen

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 14-02-22 12:01

Interessant at vide, er det disse du mener Eyvind https://www.av-cables.dk/powerline-netvaerksadapter/tp-link-nano-powerline-adapter-500-mbps.html?utm_source=google&utm_medium=organicshopping&utm_campaign=googleshoppingorganic&gclid=Cj0KCQiAmKiQBhClARIsAKtSj-mp5PfDBVAqfb-HGKCnMmT9gm3MvEfeyieqUDIPk4_UVLeXVZySKDEaAmiEEALw_wcB

Måske det kan være løsningen hvis jeg får problemer. men pt ligger mine nest home produkter indenfor 10 meter fra min router der er en D-link.

Jeg lader spørgsmålet stå lidt endnu med alle de guldkorn i har leveret.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-02-22 12:15

Det er nu ikke en "Tp-link" men en "D-Link" jeg har - begge virker dog på samme måde.

Den ene sidder i en stikkontakt og i nærheden af din router og forbindes med kabel.

Den anden sidder også i en stikkontakt og forbindes enten trådløst (med kode så naboen ikke kører med) eller også med kabel direkte til computer / bærbar.

Det virker perfekt.

Ps. Det kræver at begge dine stikkontakter er tilsluttet den samme fase (sikring) det kan du teste ved at sætte en lampe til stikkontakten og slukke for afbryderren ude ved måleren.

Godkendelse af svar
Fra : for_lækker

Dato : 15-02-22 23:00

Tak for svaret stone47. Rigtig gode input du kom med. Tak

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 15-02-22 23:07

Tak til Bille1948 Kig ind her https://www.kandu.dk/spg181534.aspx

Tak til Eyvind kig ind her https://www.kandu.dk/spg181535.aspx