/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Billede
Fra : omahexen
Vist : 341 gange
300 point
Dato : 26-01-22 13:03

Har købt en Onkyo receiver brugt,og en ny DVD afspiller,der kommer fin lyd ud af højttalerne når jeg afspiller,men intet billede på TV,et,afspilleren er forbundet med et ARC hdmi kabel.Vil det gøre nogen forskel om jeg også tilslutter et optisk kabel.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-01-22 14:01

Hvilke højttalere kommer lyden ud af? TVéts? Hvis ja, så burde der også være billede på.

Hvis det er en anden enheds højttalere skal der jo også etableres forbindelse til TVét så billede kan komme ud der.

Der sker jo ikke nogen skade ved at tilslutte et optisk kable - også, så skal du huske at ændre "source" på TV.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 27-01-22 09:06

Prøv en anden Hdmi port på dit TV.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 27-01-22 13:45

Det er en Onkyo reciever TX NR 555,med et hav af tilslutningsmuligheder,hvor jeg mener at alle kabler er korrekt tilsluttet,der kommer heller ingen lyd fra tv udsendelser,synes jeg har prøvet alt.Kan det være receiveren der er i uorden ? PS TV,et er et nyere Sony.

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 300 point
Dato : 27-01-22 13:57

Du skal jo både på din lydenhed fortælle hvilken source "kilde" den skal hente lyden fra, og tilsvarende på dit TV fra hvilken source "kilde" den får billedet fra (HDMI 1, 2 eller 3 etc.)

Optisk mener kun er lyd, men det skal også defineres på modtageren.

Det er altid på den modtagende enhed man definere hvilken kilde den kommer fra.

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 29-01-22 09:12

Tak for svaret Bille1948. Alt forsøgt,uden held,skrotter den,og køber en ny.Aldrig mere vil jeg købe elektronik på DBA.