/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Måle hastigheden over en periode
Fra : kondivand
Vist : 162 gange
50 point
Dato : 21-01-22 14:55

Findes der et gratis program, så man f.eks. kan sætte computeren til at måle internet-hastigheden over et døgn. Jeg er interesseret i at måle via kabel over en længere periode for at se, om jeg nogenlunde får den hastighed som jeg betaler for.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 21-01-22 18:54
Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 21-01-22 18:56

windows Jobliste kan også vise hastighed

Kommentar
Fra : kurt54

Dato : 21-01-22 23:34

Til at måle hastighed vil jeg anbefale Speedtest fra Ookla - hvad enten det er Windows eller fra telefon. Værktøjet abbaba anbefaler overvåger trafikken - men tester ikke båndbredden.
Men at måle båndbredde kontinuerligt over et døgn er misforstået - Du har brug for nogle stikprøver - på den anden måde stresser du bare dit udstyr og udstyret hos den båndbreddemåler service du bruger - som muligvis så blacklister din IP - idet det kan betragtes som et angreb på dem.
Hvilken hastighed betaler du for ? -
Jeg har flere eksempler for folk der ikke mener de får det de betaler for - hvor det er deres eget udstyr der ikke kan følge med -eller at de kører på ikke optimal bånd eller kanal. Og hvor min telefon -2½ år gammel model kan nå det de betaler for trådløst.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 23-01-22 15:14

måle internet-hastigheden over et døgn

Det kan Dumeter
Endvidere er der meget forskel på Wifi og kabel tilsluttet router.

Jeg har en ren Wifi router og der kan hastighen til tider ryge under halvdelen af hvad den er på andre tider døgnet.