/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
brusekar med høj kant
Fra : pbp_et
Vist : 188 gange
100 point
Dato : 05-01-22 14:16

Fruen og jeg vil skifte et fritstående badekar ud med et brusekar på gulvet - uden bygningsindgreb. Problemet er, at alle de kar, vi har set på nettet, har fornærmende lave kanter foroven. Vi kunne selvfølgelig vælge en brusekabine på sokkel men er begge bange for at få klaustrofobi i sådan en stiv æske (og så er de fleste afskyeligt små, hvor vi ville foretrække 100 *80 cm eller 90*90 cm). Er der mon nogen i dette vidende forum, der kan anbefale et mærke eller leverandør af et gulvkar med bare 10 cm opkant?

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 06-01-22 09:41

Det er nok det nærmeste jeg kommer brusekar med høj kant på 11,5 cm
https://www.design4home.dk/shop/brusekar-leda-100x70-3180p.html

McBobo

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 06-01-22 17:17

Hej McBobo: Godt årøvet, men de 11½ cm er totalhøjden, opkanten er cirka 14 millimeter.