/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Adobe DC
Fra : sdam
Vist : 325 gange
200 point
Dato : 05-01-22 08:34

Jeg har problemer med at åbne modtage PDF-filer med installeret program "Adobe DC". Her kommer den og siger: Åbn kildeprogrammet for at oprette et PDF-dokument. Udskriv derefter dokumentet til Adobe PDF"
Jeg har installeret programmet "Adobe DC", hvilket jeg forstår sådan, at den også skulle kunne klare alm. Adobe PDF-filer....!

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 05-01-22 16:37

Klik på en .PDF fil, og vælg Åbn med og vælg din browser.
Den klares opgaven helt fint uden sekundære programmer. Også udskrivning.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 06-01-22 10:06

En lille rettelse - højreklik på PDF filen og du får muligheden " åbn med "
hvor du så kan vælge en browser eks. "google crome"
som også kan udskrive den.

Hvis du vil "behandle" PDF filen er det som regel muligt med det helt gratis office program
Libre office.
https://da.libreoffice.org/
Det består af selve programmet og en dansk sprogtilføjelse.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-01-22 03:34

Hvis du bare skal læse og evt. udskrive pdf filer, så brug Adobes eget gratis program. Det virker altid og uden dikkedarer.
det kan hentes her, men pas på ikke også at downloade og installere de andre programmer,som de prøver at få sendt med. fravælg dem.

https://get.adobe.com/dk/reader/

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 29-01-22 12:06

Tak for svaret Eyvind.