/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hvordan slipper jeg af med McAfee
Fra : Fattig
Vist : 482 gange
300 point
Dato : 03-01-22 15:04

Jeg har ved en fejl fået installeret McAfee på min stationære windows 10 version.
Den popper ustandselig op og siger at der er en kritisk alarm. Og vil så have at jeg køber programmet. Det vil jeg imidlertid ikke......
Hvordan kan McAfee afinstalleres. Jeg kan ikke finde programmet i tilføj/fjern programmer.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 03-01-22 16:11

slå meddelelser fra i programmets indstilliger, så får du ingen popups

prøv at lave en ny install, så får du muligvis en meddelelse om at installer eller fjern

Kommentar
Fra : webm

Dato : 03-01-22 18:18

Du bruger blot deres afinstallationsprogram:

https://service.mcafee.com/?articleId=TS101331&page=shell&shell=article-view

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 03-01-22 21:12

webm
Har nu prøvet linket det virker ikke......

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-01-22 21:16

Kopier linket og sæt det ind i din browser, så virker det!!!!

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 03-01-22 21:50
Kommentar
Fra : kurt54

Dato : 03-01-22 22:06

Hvis programmet ikke er installeret - så er det muligvis en pop up - notifikation fra en af dine browsere.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 03-01-22 23:05

https://service.mcafee.com/?articleId=TS101331&page=shell&shell=article-view

Det er IKKE linket der er noget galt med, det virker fortrinligt...

Kommentar
Fra : webm

Dato : 03-01-22 23:07

Opløsning
VIGTIGT: Hvis dit McAfee-produkt var forudinstalleret på din pc:

Aktiver dit McAfee-abonnement, før du forsøger at fjerne dit produkt.
Denne handling sikrer, at du bevarer din ret til at bruge produktet uden at skulle købe et nyt abonnement.

Se TS102477 - Sådan aktiverer du forudinstalleret McAfee-software på Windows for at aktivere McAfee-softwaren, der kom forudinstalleret .

Følg nedenstående trin for at fjerne dit McAfee-produkt. Brug først metode 1 . Hvis metode 1 mislykkes, skal du bruge metode 2 .

Metode 1: Fjern ved hjælp af standard Windows-fjernelsesmetoden

Metode 2: Fjern ved hjælp af McAfee Consumer Product Removal Tool (MCPR)

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 300 point
Dato : 04-01-22 10:08

Måske du lige skulle se om "McAfee" er installeret.

klik nede til venstre på start (den lille rude)
klik så oppe til venstre på de 4 små streger (alle apps)
rul ned til kategorien M
Hvis McAfee er installeret vil det vise sig der.

Hvis det er installeret skal det ikke bare slettes men "afinstalleres"

McAfee er som regel noget som følger med i en prøveperiode, og vil minde dig om muligheden for at aktivere programmet.

Vend tilbage når du har konstateret om det er installeret.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 04-01-22 13:46

Eyvind
Har fulgt dit råd
Det er ikke installeret

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 04-01-22 15:04

Jeg har også haft lignende problemer med McAfee for en del år siden. Jeg kom først af med den ved først at gennemgå hele registrerings data basen og slette alle de nøgler som havde med McAfee at gøre og derefter mapperne med McAfee på C-drevet, for til sidst at genstarte. Det hjalp. Men dette bør kun gøres af en person med et vist kendskab til computer, og det er ikke gjort på fem minutter selvom at der er en udmærker søgefunktion i Regedit.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 04-01-22 18:40

Du kunne prøve følgende:

Tryk Ctrl-tast og Alt-tast og Delete-tast ned på en gang.
På den side du kommer ind på tryk på Jobliste.

Nu får du et billede frem af Joblisten

I menuen foroven trykker du på Start

Gennemgå nu hvad du har der starter op.
Er der noget med McAfee når du scroller ned igennem så højreklik på linien og vælg Deaktiver.

Når du har været hele Start igennem så trykker du på Detaljer i menuen øverst og står der her noget med McAfee Højre-klik på linien og Vælg Afslut job. Når du har
været hele Detaljer igennem skal du gå op i Filer og vælg Afslut.

Måske dette kan hjælpe dig inden der røres ved registreringsdatabasen.

God fornøjelse

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 05-01-22 15:51

Tak for svaret Eyvind.