/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
vhs-c videobånd
Fra : jensviggo
Vist : 196 gange
100 point
Dato : 27-12-21 12:39

Jeg har en del gamle vhs-c videobånd, som jeg gerne vil afspille i en alm. videomaskine. jeg har købt en adapter, som jeg kan lægge c-båndene i, for så bagefter at afspille den i alm. videomaskine.
når jeg prøver dette, sker der det, at det bare skraller, som om det ikke tar rigtig fat. Alm videobånd er der ingen problemer med.
Hvad mon dette skyldes.
VH jensviggo

Kommentar
Fra : netop

Dato : 27-12-21 13:54

Den eneste forklaring må være den ikke passer til dit videobånd...
Det undersøgte du vel da du købte din adapter - eller hvad?

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 27-12-21 14:02

købte den på nettet, og vhs-c er vel kun i en udgave, eller?

Kommentar
Fra : netop

Dato : 27-12-21 17:37

Citat
købte den på nettet, og vhs-c er vel kun i en udgave, eller?

Det bør du jo bedst vide da det er dig der købte den -
hvis lortet ikke virker må du jo reklamere til firmaet du købte den hos...

Du skriver selv: "Alm videobånd er der ingen problemer med."
Hvilket ualmindeligt VHS bånd er det så du har sat i maskinen?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-12-21 19:07

Har du sat et frisk batteri i adapteren?
Prøv at tjekke om vhs-c cassetten er "løs" i båndet!

Stram det op med en finger i hjulet.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 28-12-21 17:54

Helt nye batterier og båndet er strammet op.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-12-21 18:14
Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 12-01-22 09:23

Har nu via Marketplace fundet en vhs-c adapter der virker. En hel anden kvalitet, fik henvendelsen fra en mand der havde arbejdet i radio/tv brancen i mange år, og havde en der virkede liggende.
Så nu kører jeg de gamle bånd uden problemer.
Tak for alle svar. mvh jensviggo

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 12-01-22 09:29

Den adapter jeg købte først klagede jeg over, der kom en ny, den klagede jeg osse over, så ringede jeg til firmaet AV-cables og de kunne fortælle mig, at fejlen lå hos leverandøren som de fik dem fra.
Jeg fik en tredie som heller ikke virkede.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-01-22 09:56

Det plejer ellers at være ok ting hos AV-cables ??

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 12-01-22 15:40

Jeg blev faktisk osse lidt skuffet, lige hvad dette angår, det må være deres leverandører der fejler

Kommentar
Fra : netop

Dato : 12-03-22 08:31

Hvad så, fik du skidtet returneret og tilbagebetalt eller dik du det til at virke alligevel?

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 12-03-22 08:51

Skulle bare smide dem væk. Og fik så en der virkede. En vhs-c adapter der hedder am. Det virker. Fik den igennem en privatperson.