/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Gasvarmeovn vil ikke tænde på niveau 3
Fra : bigfool
Vist : 158 gange
200 point
Dato : 26-12-21 13:18

Købte for et par måneder siden en "Grad" gasvarmeovn i Jem & Fix, der har 3 varmeniveauer. Efter at have samlet den skulle den selvfølgelig også testes for evt. utætheder, hvorefter den fik lov at køre et kvarters tid med alle 3 blus tændt (visuelt bliver de 3 varmelegemer "rødglødende", så man kan se at de fungerer).
Men her juleaften, hvor jeg skulle opvarme havestuen, kunne jeg kun få liv i trin 1 og 2, uanset hvor mange gange jeg prøvede at dreje over på trin 3. I brugsanvisningen er der kun omtalt hvis ovnen overhovedet ikke vil tænde (noget med dyserens) - Ikke hvordan jeg håndterer mit beskrevede problem.
Er nogle der har været ude for noget lignende eller har et godt råd? Ved godt at jeg bare kan køre retur med ovnen som en reklamation og få den ombyttet til en ny, men det er lidt sjovere hvis man selv kan tackle udfordringen
Takker på forhånd for evt. gode input.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 26-12-21 13:26

God fornøjelse med opgaven - jeg ved nu godt hvad jeg ville gøre...

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 26-12-21 15:27

Jeg havde engang en og den ville slet ikke tænde, det viste sig at være regulatoren der var tilstoppet, ved ikke hvordan man lige renser den.
Siden har jeg kun petroliums varmere

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-12-21 16:49

Jeg roder med meget ........... Men ikke med gasovne - det må være en bytter.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-12-21 17:09

Det kræver speciel autorisation at rode med gasovne

Kommentar
Fra : netop

Dato : 26-12-21 17:53

[CITAT]Er nogle der har været ude for noget lignende eller har et godt råd? Ved godt at jeg bare kan køre retur med ovnen som en reklamation og få den ombyttet til en ny, men det er lidt sjovere hvis man selv kan tackle udfordringen[/CITAT]

Spørgers profilnavn fortæller jo sådan set alt...

Annuller spørgsmålet
Fra : bigfool

Dato : 27-12-21 11:01

Jeg har desværre ikke modtaget et acceptabelt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål