/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
google mesh router
Fra : stone47
Vist : 293 gange
500 point
Dato : 08-12-21 15:17

Hej med jer.
Jeg har nu købt mig 3 google nest routere og en højtaler. Downloadet google appen og sat mit hus op. Købt en flok pærer med indbygget Wifi. Det virker helt fint MEN hvordan får jeg de 2 sidste til at køre med i puljen. Jeg har jo en del servere og Cameras og andet. jeg har fået den google router der kører, til at Bridge så det er TDC routeren der giver IP til resten så virker det hele. Men kan ikke få gavn af de 2 sidste routere som skal indgå i wifi puljen og forbedre signalet i huset, som google beskriver i deres reklamer. Har nogen erfaring i dette.

Hilsen Steen.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 09-12-21 07:32
Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 500 point
Dato : 09-12-21 10:28

Det er længe siden jeg forlængede med ekstra router.
Men som jeg husker det er det router 1 afgang til router 2 afgang så det er router 1 som bestemmer og fordeler.
Men nu bruger jeg bare en D-link via samme fase
https://eu.dlink.com/uk/en/products/dhp-w311av-powerline-av-500-wireless-n-starter-kit#:~:text=The D-Link DHP-W311AV PowerLine AV 500 Wireless N,create a network or extend your existing network.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 09-12-21 14:47

Jeg har ført et kabel til nogenlunde midt i lejligheden hvor jeg har placeret mit accesspoint, dette fungere fint.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 10-12-21 18:32

Jeg har nu fået alle tre routere til at køre i samme wifi net. Men måtte resette router et til forbriks indstilling. Så nu kører wifi et andet net end det kablede hus. Det læser jeg lidt på nu.
hilsen Steen

Godkendelse af svar
Fra : stone47

Dato : 23-12-21 07:47

Tak for deltagelsen og Glædelig jul til dig Eyvind. Hilsen Steen