/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor er Ulrich Gotfred Jansen i FT 1840
Fra : 2601
Vist : 199 gange
500 point
Dato : 24-11-21 11:42

Hvorfor kan jeg ikke finde Ulrich Gotfred Jansen født 20 mar 1767 i Sankt. Mariæ Sogn, Helsingør Sogn, Lynge- Kronborg Herred, Frederiksborg Amt og som dør 29 apr 1845 i København og begraves 2 maj 1845 på Garnison Kirkegård, Garnison Sogn, Sokkelund Herred, Københavns Amt.

Den sidste FT jeg har på ham er FT 1801.

Folketælling-1801.
København, København (Staden), Nørre Kvarter, Nørre Kvarter, 630.
Samtlige personer i husstanden:
Navn: Alder: Status: Stilling i familien: Erhverv: Fødested:
Ulrich Gotlieb Jansen, 35, Gift, Cancellist
Anne Elisabeth Pedersen, 36, Gift, g U.G. Jansen
Jacob Schmidt, 14, Ugift, Moder g Jansen
Hans Henrich Jansen, 3, Ugift, Fade Ulrich G.J
Frideriche Jansen, 2, Ugift, Fade Ulrich G.J
Anne Cathrine, 23, Ugift, Tj. Pige

Hvad gør jeg forkert når jeg ikke kan finde han i FT 1840 og 1845??

På forhånd tak for hjælpen.

Accepteret svar
Fra : vith

Modtaget 500 point
Dato : 24-11-21 20:25

Måske er det ham her:

Navn:   Ullrich Gottfred Jantzen
Alder:   72   Civilstand:   Gift
Erhverv:   Justitsraad
Kildehenvisning:   113
Antal familier/hus:   14
Kilde:    FT-1840   Husstands-/familienr:   3
Matrnr/adresse:   Nørrebro No. 36 I, i Stuen
Sogn:    Udenbys Klædebo Kvarter   Herred:    København (Staden)
Amt:    København   Stednavn:    Udenbys Klædebo Kvt. 1
Indtastningsnr:    C9351   Løbenr.:    985
Samtlige personer i husstanden

København, København (Staden), Udenbys Klædebo Kvarter, Udenbys Klædebo Kvt. 1, Nørrebro No. 36 I, i Stuen, 3, FT-1840, C9351
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Ullrich Gottfred Jantzen    72    Gift        Justitsraad
Johanne Lene Jantzen    52    Gift        hans Kone
Anna Katrine Jantzen    40    Ugift        deres Datter
Trine Petersen    42    Ugift        Kostgjengere
Augusta Henriette Marieles    28    Ugift        Kostgjengere
Marie Boline Albrechtsdatter    18    Ugift        Tjenestepige

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 25-11-21 10:55

Tak for svaret vith.

Nej du skal have mange tak for din store hjælp til mig.

Med venlig hilsen og endnu en gang tak.

Kommentar
Fra : vith