/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Ide til en familiebog ønskes
Fra : ingelein
Vist : 127 gange
300 point
Dato : 21-11-21 13:35

Allerede sidste år ville jeg forære mine børn en familiebog, men strandede med ideen, fordi det førte ud i det uendelige.
Mit ønske: først og fremmest billeder af den nære familie, hvor vi er de ældste overlevende. Mine to drenge er 55 og 59 år, så de husker bedsteforældre, tanter og onkler og deres afkom.
Sidste år vovede jeg mig lidt ind i slægtsforskning og disse optegnelser kan komme med som et kuriosum.
Der bliver en masse billeder af “drengene” og deres afkom , helt ud til de 3 oldebørn.
Hvordan griber jeg det an, uden at det skal være videnskabeligt. Mest tænkt som en reminder om de personer,de har kendt en gang.
Vi er i 80’erne og der eksisterer i sagens natur ikke ret mange billeder fra dengang.
Jeg bliver bare så glad for lidt hjælp til at få struktureret forehavendet

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-11-21 15:26

Skal det struktureres, så et det et slægtsforskningsprogram, f.eks. Family Tree Maker. www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 21-11-21 16:40

tak for svaret, men det er overhovedet ikke meget med slægtsFORSKNING jeg vil lave. Det må modtagerne selv fortsætte med, hvis de gider. Jeg vil bare samle nogle af de gamle billeder vi har, som nulevende har hørt snak om eller har truffet i levende live. Dem, vi to gamle snakker om og drengene har en erindring om. Blleder og lignende har det jo med at blive delt eller smidt ud.
Jeg har da arvet en masse billeder med personer, som jeg ikke anede hvem var, og de blev smidt ud med hård hånd.
Jeg tør slet ikke tænke på, hvad fremtidig vil ske med de tusindvis af fotos folk tager i dag.

Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-11-21 16:44

Det var ikke for at lave slægtsforskning, det var fordi du bad om noget, der kunne sætte struktur på det, og det kan det program.

Så kan der altid arbejdes videre på det.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 21-11-21 23:14

Mit umiddelbare forslag er at inddele projektet i 10-årige perioder, og så sætte billeder og evt. fortællinger ind, hvor de hører til tidsmæssigt.

Jeg ville starte med de ældste og fortsætte frem til nutiden.