/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Format / filsystem til partition
Fra : Jazz82
Vist : 279 gange
35 point
Dato : 15-11-21 09:48

Hvilket format (APFS, Mac OS eller Ex Fat) kan bruges på både en gammel og ny version af OS X ?
Jeg har flere partitioner på min harddisk og benytter både et gammelt Os X (Yosemite) og et nyere (Catalina). Jeg har yderligere en partition der fungere som harddisk (lageringsplads) der både skulle kunne tilgås fra Yosemite og Catalina. Lige nu er partitionen APFS format, men kan ikke benyttes fra Yosemite OS X.
Hvilket format kan læse af begge styresystemer ?

Håber en kan hjælpe !

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 35 point
Dato : 15-11-21 14:21

Jeg mener ganske bestemt at FAT32 kan læses af de nævnte styresystemer + flere andre herunder Linux og naturligvis Microsofts styresystemer fra DOS6.0 og nyere.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 15-11-21 14:33

ExFat kom i 2006, og er en videreudvikling af FAT32.

Kommentar
Fra : Jazz82

Dato : 16-11-21 11:08

Så formation til ExFat af partitionen... så skulle det virke ? (Bare så vi ikke misforstår hinanden)

Godkendelse af svar
Fra : Jazz82

Dato : 16-11-21 13:09

Det virkede... ExFat virker i begge styresystemer.
Tak for hjælpen !