/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ekstern HD mister partition
Fra : johnnyBP
Vist : 172 gange
15 point
Dato : 11-11-21 15:33

Jeg har en ekstern intenso 4TB 2,5".
Nu mister den partitionen når jeg fjerner den fra pc'en.
Jeg plejer altid at stoppe den manuelt inden jeg fjerner den, men det glemte jeg en enkelt gang, og derefter optrådte fejlen.
Da den ikke har været udsat for fysisk overlast, antager jeg, at den ikke er defekt, men at software kan genoprette den - men hvilken?
Jeg har "Easy to do" serien, og kan installere og formatere en ny partition og alting ser fint ud. Jeg kan skrive og læse til harddiske og den husker fint det hele - indtil jeg tager den ud af stikket.
Skal jeg smide den ud? eller kan den fixes? og hvordan?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-11-21 15:53

Det er muligt du kan kigge på din harddisk med dette program.

https://www.partitionwizard.com/download-free-from-cnet.html?p=pw&e=pw-free&r=www.partitionwizard.com/

Det er nok at vælge den frie.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-11-21 15:56

Der findes også programmer som evt kan genoprette partitionens indhold.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-11-21 16:02

Brug Windows. Højreklik på Start kanppen og vælg Diskhåndtering og tildel et drev bogstav.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 11-11-21 17:31
Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 12-11-21 18:31

Til dette formål plejer jeg at bruge Active Partition Recovery. I de fleste tilfælde med held. Somregel kan den genskabe partitionen fuldstændigt.

https://www.partition-recovery.com/index.html