/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Links på hjemmesider virker ikke længere
Fra : kondivand
Vist : 288 gange
50 point
Dato : 05-11-21 09:15

Jeg bruger Chrome, og fra i dag er der mange links på hjemmesider, som er passive, når jeg trykker på dem. Normalt viser cursoren en "pegefinger", når man kan trykke på linket, men nu viser den kun en "pil". Kan det skyldes, at sikkerhedsindstillingen i Chrome har ændret sig. Har genstartet computeren flere gange. Eksempelvis kan jeg ikke trykke på knapperne i Facebook. Nogen der ved, hvad det skyldes ?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 05-11-21 09:45

Hvilke links drejer det sig helt præcist om ?

Det vil være noget nemmer at efterprøve hvis du giver et eller nogle eksakte eksempler...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-11-21 10:03

Jeg har oplevet deet samme.
Det er din registreringsdatabse, der er fejl i.
Det sker bl.a. hvis man har brugt et af de dumme programmer til at "rense" systemet.
De nogenlunde gode laver dog forinden et genoprettelsespunkt, som du kan bruge til at komme tilbage til den velfungerende situation

Kopier linket nedenfor og sæt det ind direkte i din chromebrowser. Der forklares hvordan du kan genopretter. Det kan vare ret længe afhængigt hvad der er galt.

https://basisit.dk/systemgendannelse-windows-10/

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 05-11-21 10:21

Prøv at nulstille Chrome, de 3 prikker oppe til højre, Indstillinger, klik på Avanceret ude til venstre, nederst står Nulstil og ryd op, klik her og vælg Gendan indstillinger til deres oprindelige standardkonfiguration.

Hvad så?

Du kan evt. os prøve at sætte Chrome til standard browser igen
Win-Logo+i åbner Indstillinger
klik på Apps, så Standardapps, så Webbrowser, den står nok på Chrome men prøv at vælge den igen, eller vælg Edge og så Chrome.

Hvad så?

Godkendelse af svar
Fra : kondivand

Dato : 05-11-21 13:18

Tak for svaret Klaudi.

Jeg prøvede at Nulstille Chrome, som du har beskrevet og det hjalp. Tusinde tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-11-21 14:56

velbekomme