/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Opel carplay
Fra : jensviggo
Vist : 177 gange
100 point
Dato : 02-11-21 10:20

Ingen forbindelse fra iPhone til applecarplay. Kan det passe at det kun er et original Apple USB stik der virker.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 02-11-21 10:24

Næh, det skal bare være et lightning stik - sådan er det i hvert fald med min Apple Car Play
(ganske vist ikke Opel, men alligevel)...

Det kan være du skal prøve at skifte kablet ud med et andet, det kan drille lidt hvis der er det mindste med kablet.

Jeg bruger selv et kabel jeg købte i Fakta, 3 stk. kr. 100,-
de virker ganske upåklageligt og findes i fler længer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-11-21 13:22

Nogle USB kabler har kun ladefunktion - har jeg observeret.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 02-11-21 14:04

Citat
Nogle USB kabler har kun ladefunktion - har jeg observeret.

Hvilke USB kabler drejer det sig om?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-11-21 15:47

Der sælges mange billige usb kabler til telefoner som kun er til opladning. Dataledningerne mangler.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-11-21 17:20

Nemlig Transor.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 02-11-21 18:11

Citat
Der sælges mange billige usb kabler til telefoner som kun er til opladning. Dataledningerne mangler.

Interessant påstand - hvor er beviset? Hvilke 'billige USB kabler' er der tale om?

De omtalte 'billige' ladekabler jeg har købt i FAKTA f.eks. fejler ikke noget i hvert fald...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 02-11-21 18:42

Citat
Nemlig Transor.

Der er også mange der bare kaster om sig med udokumenterede påstande...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-11-21 18:49

Her er "beviset"

It cafeen i Smørum.

1 styk bærbar computer.
Tilsluttes med en android telefon pling -plong (tilslutningslyd)
Den vises ikke i stifinder
Der vise heller ikke noget i telefonen

Jeg har så tilfældigt et ladekabel med til min Samsung
I med kablet pling plong ..................tryk på tillad
I stifinder vises nu adgang til alle mine uartige billeder (lækre nye biler)

Så prøves med mit kabel sammen med hans telefon.....................virker

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-11-21 18:52

Ps - der var også 3 utilregnelige vitterligheds vidner tilstede.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 03-11-21 08:16

Hvordan kan man sikre sig, at det faktisk er et kabel med alle relevante ledninger i? Altså afprøve/teste. Så det kan overføre data, f.eks. til carplay?
jensviggo

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-11-21 14:06

Et lightning stik med ledning på en meter har jeg lige set i Føtex Ballerup.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 03-11-21 16:11

Citat
Et lightning stik med ledning på en meter har jeg lige set i Føtex Ballerup.

Sandsynligvis et magen til det jeg købte i FAKTA... Prøv det!

De 'kloge' mennesker kan åbenbart ikke godtgøre præcis
hvilke der dur og hvilke der ikke gør...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-11-21 13:38

Du kan ikke umiddelbart se på et kabel om det kun er et ladekabel.
Køb ikke et hvor der står ladekabel på. Køb et sted hvor de ved, hvad de sælger og kan svare på spørgsmål.