/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Mangler vi 80.000 lastbilchauffører i EU
Fra : ingelein
Vist : 238 gange
100 point
Dato : 29-10-21 18:55

Det forlyder at vi mangler tusindvis af lastbilchauffører i EU.
Jeg tænker snarere at vi har tusindvis af for mange lastbiler.
Hvorfor skal vi i denne tid fragte æbler fra Polen, Italien, Frankrig osv til Danmark, når vi selv kan forsyne landet? Ok, de skal også fragtes, men det var blot et eksempel.
Jeg har for 60 år siden i handelsskolen lært at varer skal produceres tæt på forbrugeren. Det gælder vist ikke mere. Alle snakker om onlinehandelen, men det er da en kæmpe transportsynder.
Ok, blot tanker under efterårsklargøring i haven.
Ingelein

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-10-21 20:15

Nu er EU jo af en anden mening. Så ret ind, ellers får du dagbøder ligesom Polen får det pt.
Dagsbøder, blot for at følge deres egen forfatning

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-10-21 20:19

Deres egen "forfatning", som strider mod EU traktaten.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-10-21 20:31

Jeps, alt selvstændighed strider imod EU-forfatningen.
Lad os løbe skrigende bort.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-10-21 20:59

Når man bliver medlem af en forening, så er der nogle vedtægter, der gælder, og det samme er tilfældet her.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-10-21 10:43

Jeg har lige talt efter - det ser ud til at vi har dem alle sammen. (ingen lastbiler er forsvundet)
Når vi henter grønne æbler og smider vores egne røde æbler ud..er det jo netop grøn omstilling.
Spørgsmålet er vel om hvor meget selvstændighed vi skal aflevere via en traktat - England syntes vist ikke det er ok. En dag vil vi nok erkende, at det store fællesskab kun er en legal måde at tryne andre lande.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-10-21 20:17

Citat
Når man bliver medlem af en forening, så er der nogle vedtægter, der gælder, og det samme er tilfældet her.
Nu kan man vidst ikke sammenligne foreninger med den nationale overbygning der kaldes EU. Foreninger uddeler f.eks. ikke dummebøder, det er kun EU og rockere/bander som gør det - og yderligere, hvis man er træt af en forening, så melder man sig bare ud igen, uden det koster flere årskontingenter.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-10-21 20:27

Det kommer så sandelig i høj grad an på, hvorledes "vedtægterne" er "skruet sammen"!

Og dem sætter man sig - naturligvis - grundigt ind i, inden man melder sig ind.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-10-21 20:52

Citat
Og dem sætter man sig - naturligvis - grundigt ind i, inden man melder sig ind.
Åh ja, der har du ret. Men øøøøøhhhhh, af hvilken grund meldte Danmark sig ind EF - i hvert fald ikke fordi det skulle udvikle sig til nuværende EU.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-10-21 20:57

Det svar må du søge andre steder.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-10-21 22:33

Læs Danmarks historien fra 1972 og frem, der vil du se, hvordan EF forvandlede sig fra samarbejdsaftale til det diktatoriske EU.
Danskerne sagde, sammen med England, ja til samarbejde - ikke til diktatur. England er nu løbet skrigende bort. Det burde DK også gøre.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-10-21 23:15

Vi har endnu ikke set den fulde effekt af et England udenfor EU.

Lige nu er de i "svare" problemer, nu giver de Covid-19 "skylden", men det rinder ud, og det bliver værre for dem.

Vent og se.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 31-10-21 10:02

Jeg tror næppe UK er i større problemer end andre. Tag Danmark som eksempel, priser og derved inflationen, den drøner derudad for fulde gardiner - og det skyldes jo covid 19, siges der

Jeg har meget svært ved at se, at et land/nation ikke skulle klare uden en ikke folkevalgt overstatslig styring - selvfølgelig kan de det!

Jeg håber på et polexit - og når og hvis det sker, er det nat nat med EU-diktaturet.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 31-10-21 10:59

Der er vist meget, du skal have læst op på.

Danskerne stemte ja til optagelse i EF for mange år siden, og parlamentet er også folkevalgt.

Men alt det kan du læse mere om på nettet, og du kan låne bøger på biblioteket, der også fortæller om historiens gang.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-10-21 12:41

Afsporing af mit spørgsmål - som ikke har en pind med EU at gøre.
Ingelein

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 31-10-21 18:15

Citat
Danskerne stemte ja til optagelse i EF for mange år siden, og parlamentet er også folkevalgt.
Ja, det skrev jeg jo til dig.

Citat
parlamentet er også folkevalgt.
Ja, men det er kommisærene ikke - og heller ikke U. von Leyen

Ingelein......Øhhhhhh? Hvorfor indleder du så dit spørgsmål med;
Citat
Det forlyder at vi mangler tusindvis af lastbilchauffører i EU.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-10-21 23:45

Forklaringen er ganske ligetil: det ville jo fjollet st nævne at vi mangler 15 chauffører i Fredericia eller 100.000 i USA . så er EU jo et område jeg kan forholde mig til.
Ingelein