/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Hvilket TV skal jeg gå efter ?
Fra : ppk
Vist : 303 gange
500 point
Dato : 27-10-21 11:13

Hej

Har igennem mange år haft Philips tvèr men mit indtryk er at de er lidt bag ud på deres skærm teknologi !

Men synes at i dag er det en jungle at beslutte sig for hvad man skal vælge

Et krav skal være at det IKKE må være mere end 43" da pladsen ikke tillader mere.

Har kigget lidt på følgende:
Philips
Samsung
TCL
LG

Det skal også gerne være et model år 2021

Har i nogle gode tips ? så jeg kan vælge et TV med godt billede og gerne 3-4 HDMI stik.

Hilsen
PPK

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 27-10-21 12:28
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-10-21 14:25

LG halter bagefter med apps, så vælg Samsung eller andet tv der bruger Android system.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 27-10-21 18:15

Klaudi

Er Android det bedste system ? mener at Samsung bruger Tizen og hvad der ellers findes af systemer har jeg ikke overblik over

PPK

Kommentar
Fra : kurt54

Dato : 27-10-21 18:37

Glem alt om apps på TV de dør nok længe før TVet - Chromecast eller Apple TV er vejen frem.

testpiloterne.dk lever af at linke til butikker ( AFFILIATE LINKS ) - tag det i betragtning når du vurderer rådene.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-10-21 19:42

Det er jo nok som kurt54 skriver, jeg har et LG tv, der kan jeg ikke få YouTV eller Discovery apps, jeg bruger så en Mi Box https://www.mistore.dk/products/mi-box-s-4k som køre android!

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 27-10-21 20:33

Hej

Tror nok jeg har fundet et som jeg vil se nærmere på

Nemlig TCL 43" C725 4K QLED (2021)

Skal jo faktisk kun bruge den som "monitor" til mit Waoo og Apple 4K tv boks

TCL har også en opløsning på 3.840x2.160 pixel

PPK

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 27-10-21 21:50

Hvis du kun skal bruge den som monitor til Waoo og Apple 4K tv boks så er det da fint, så behøver du jo ikke alle de "smarte" ting de reklamerer med.

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 27-10-21 23:00

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-10-21 09:10

velbekomme