/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Ukendt mobilnummer
Fra : jeanettesmor
Vist : 333 gange
300 point
Dato : 13-10-21 12:26

Hej.

Er der en måde man kan finde ud af hvor en sms er sendt fra?

Jeg har gennem et stykke tid modtaget en masse ret "avancerede" beskeder fra et ukendt nummer. Kontrolopringninger besvares ikke.

Der er ting i de beskeder som indikerer at afsender har et vist kendskab til mig.
Derfor tænkte jeg, at hvis jeg kunne finde frem til et bestemt område afsenderen opererer fra, kunne jeg få en idé om hvem vedkommende er.

Hverken Krak eller TDC kender nummeret.

Vh
jeanettesmor

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-10-21 12:34

Den slags beskeder og numre skal man simpelthen bare ignorere og markere som uønsket/blokere på sin telefon.

Selvfølgelig giver de udseende af at kende dig, men det gør de bare ikke -
men de kommer selvfølgelig til det hvis du besvarer opkaldet/SMS'en.

Der findes jo mange steder på nettet hvor vi har afsat et spor eller andet som kan opsanppes.
man skal bare være cool og sørge for at ignorere/slette/blokere for den slags meddelelser.

Vi slipper aldrig for nogen som vil prøve at narre os, men vi kan selv gøre en del ved at bruge den sunde fornuft.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 13-10-21 12:38

Du kan blokere nummeret, så kommer der ikke mere derfra

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 13-10-21 12:58

Tak til marken og Bille.

Det er ikke nødvendigt at fortælle mig at jeg kan blokere, det vidste jeg godt i forvejen.

Afsenderen kender mig - det er derfor jeg stillede mit spørgsmål.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 13-10-21 13:32

Bloker alligevel personen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-10-21 14:07

Hvis det er grovere sager - så kontakt politiet.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 13-10-21 15:01

Der er flere muligheder for at søge på numre, jeg selv starter med De Gule Sider, -KRAK, -Facebook og på nettet generelt. Måske findes der flere muligheder men ikke noget umiddelbart for mig.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-10-21 17:50

Citat
Afsenderen kender mig - det er derfor jeg stillede mit spørgsmål.

Hvad betyder det mener du?
Hvorfor er det vigtigt for dig at vide hvem der skriver til dig?
Hvis der er nogen der skriver uden at give sig til kende, er det jo ikke særlig interessant at vide hvem det er, det finder du jo i øvrigt aldrig ud af alligevel...

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 14-10-21 13:39

Det kan godt blive svært!

Enhver kan gå ind i en butik og købe et taletidskort, og være helt anonym. Jeg har selv ip-telefonabonnementer med tre fastnetnumrer som jeg tidligere havde som rigtige fasnettelefoner da jeg boede 100 km fra hvor jeg bor nu. Jeg må tilslutte mig forslagene om enten at blokere nummeret eller gå til politiet. Hvis det er nødvendigt så har politiet nogle helt andre muligheder for at spore vedkommende.

Accepteret svar
Fra : edison

Modtaget 300 point
Dato : 15-10-21 06:53

Hvis du har mobilpay, Så prøv at sende 2 kroner til nummeret hvis der er mobilepay tilknyttet til det nummer får du et navn på den person der har nummeret.

Godkendelse af svar
Fra : jeanettesmor

Dato : 15-10-21 13:20

Tak for svaret edison.