/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
HP Pavilion 25
Fra : ppk
Vist : 360 gange
300 point
Dato : 25-09-21 12:12

Hej

Har 2 stk. af ovenstående computere

Når de har været startet i ca. 20 minutter, er de begge begyndt at få noget der ligner en fugtplet på indvendig side af skærmen i øverste højre hjørne

Hvis jeg trækker musen henover hvor pletten opstår, så bliver muse pilen mat i sin klare hvide farve

Håber der er en eller anden der kan give mig et tips til hvad det kan være

https://ibb.co/9cQ9CYD
https://ibb.co/LRS6D4v
https://ibb.co/3p5bzwt
https://ibb.co/pJBym7F

På disse links skulle det være muligt at se mit problem

På forhånd tak for hjælpen

PPK

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 25-09-21 13:31

det ligner en trykskade - hvis det er det der skal forestille en hvid plet.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 25-09-21 20:15

abbaba

Det kan det IKKE være ! begge skærme har stået på mit skrivebord i et par år ! og de er begge begyndt med den fejl inden for den seneste måned

Når maskinerne bliver slukket, kan man se pletten forsvinder langsomt igen for at komme igen når de bliver startet op igen !

Det virker på mig som et eller andet i computeren der afgiver fugt når maskinen bliver varm

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-09-21 09:28

Kører begge skærme på samme computer.

Ps. Et indendørsrum kan godt indeholde masser af fugt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-09-21 09:30

Hov nu så jeg lige at det drejer sig om 2 computere.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 26-09-21 10:32

Eyvind

Det er 2 computere der begge hedder HP Pavilion 25, som er en skærm med indbygget computer i som faktisk minder meget om en bærbar

Skærmen er også trykfølsom så det vil være tosset at skulle sætte andre skærme til, så har man jo 2 skærme stående = 4 stk. ialt det ser jo underligt ud !

Du skriver der også kan være fugt i indendørsrum så burde man måske pille bagbeklædningen af og lade dem ligge og tørre ?

PPK

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-09-21 13:42

Ok - 4 skærme er vist lidt rigeligt.

Men det er godt nok mærkeligt at der er samme problem på to uafhængige computere/skærme
eller er de forbundne ud over at køre på samme router.
Og du har vel tjekket driverne.

Ps. det er længe siden jeg har haft sådan en skærm med indbygget computer.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 26-09-21 15:07

Eyvind

Nu spørger jeg måske lidt dumt, men hvad skulle drivere kunne gøre i forhold til denne fejl ?

PPK

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-09-21 21:50

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 27-09-21 17:18

Er skærmen varm der hvor pletten er? Har læst at flere har problemet med HP Envy 23

https://h30434.www3.hp.com/t5/Desktops-Archive-Read-Only/hp-envy-23-recline-ovreheating-on-the-screen/td-p/3716286

Desværre har jeg ikke fundet nogen løsning

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 27-09-21 19:13

CiviC

JA ! skærmen er mere end håndvarm der hvor pletten er

Gad vide hvad der sidder inde bag ved ? som kan afgive den plet ? det virker som et eller andet afgiver fugt ! og som skrevet er det begge maskiner der får den plet efter ca. 15-20 minutter

Det er først noget de er begyndt på inden for den sidste måned ! det virker altså mystisk !

Jeg har læst fra dit link også uden at blive klogere

Har prøvet at skrive til et firma, som servicerer HP computere bl.a. så nu må jeg se om de svarer skrev til dem fredag aften.

Hilsen
PPK

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 15-10-21 19:57

Hej

Har desværre IKKE fået løst mit problem

Men tænker nu på om det måske kunne være en mulighed, at komme ind på bagsiden af skærmen og gøre den rent ? har nogen af jer erfaringer ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-10-21 10:46

Et lille råd inden du sender din pc til rep - lav en backup af dine filer på en harddisk.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 16-10-21 14:18

Eyvind

Tak for dit råd, de bliver på intet tidspunkt sendt til reparatør det er kun maskiner jeg experimenter med har ca. 6-8 andre maskiner at lege med som alle er full up to date

Så kan jeg eller min computer nød ikke ordne det så ryger de bare ud !

men det kunne da være interessant om man kunne komme ind på bagsiden af skærmen og rengøre den.

Hav en god dag

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 16-10-21 22:27

Prøv at se denne: https://www.youtube.com/watch?v=2RvggCtXzHc
Ved ikke om dine er magen til

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 17-10-21 10:32

CiviC

Tak for linket, mine er næsten magen til så langt har jeg også været inde i dem begge da de har fået nye harddiske for 1 års tid siden

Så måske skulle jeg overveje at tage den mest angrebene og splitte den i atomer for at se om det kunne være muligt at gøre noget ved nr. 2

Accepteret svar
Fra : CiviC

Modtaget 300 point
Dato : 17-10-21 10:52

Så længe der ikke er noget der er limet sammen, skulle det være muligt at samle det igen
Jeg har lært af erfaring at noget af det vigtigste er at tage billeder før tingene skilles ad og så finde en måde at huske, hvor skruerne hører til henne
Lad evt. skruerne blive i hullerne på de ting der kan tages ud

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 27-10-21 10:57

Tak for svaret CiviC.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 27-10-21 22:24

Velbekomme
Skriv gerne hvordan det gik og om du fin løst problemet

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 28-10-21 13:23

CiviC

Har ikke fået løst problemet som sådan ! men har prøvet at lade maskinerne stå tændt i omkring 12 timer uden at de gik i pauseskærm og det har minimeret det lidt

Efterfølgende, har jeg så sat pause skærm til at slukke for skærm efter ½ time, så er der lidt som forsvinder i forbindelse med skærmen ikke er så varm mere så jeg kan leve med det nu. Det virker også som om når maskinerne har stået i pause til skærmen ikke er lun bag pletten, så kommer det ikke sådan lige igen

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 28-10-21 14:13

Ok