/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
opdater Nem ID
Fra : preb1944
Vist : 272 gange
100 point
Dato : 25-09-21 07:30

Hej.Jeg har fået brev om opdater din Nem ID nøgleapp.jeg har android samsung.Har installeret Nem id på telefonen,men hvordan opdater står i vejledning opdater her.Hvad skal jeg trykke på.
Tak hilsen Preben

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 25-09-21 07:37

Er det mail du mener? Jeg tror du skal glemme denne mail, hvis det er det du mener.

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 110 point
Dato : 25-09-21 07:39

Spørg evt. Din bank, der florerer en del fishingmail i denne tid.

Godkendelse af svar
Fra : preb1944

Dato : 25-09-21 07:50

Tak for svaret stilkene.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 25-09-21 09:56

Fik for kort tid siden et brev fra Digitaliseringesstyrelsen, og fandt ud af man skulle have installeret NemID nøgleapp for at komme videre

Fik så et problem med at scanne pas efter nogle forsøg fandt jeg så frem til at man skulle tage sit cover af telefonen, og lægge telefonen på forsiden af sit pas da der åbenbart er indsat en chip i forsiden.

Efterfølgende opdagede jeg at der på bagsiden af min Android telefon var/er en lille "mat" firkandt som sikkert er den som kan "lugte" chippen i passet

Så NU er jeg klar til at modtage nærmere oplysninger fra min bank, så jeg kan komme i gang med MitID

GOD WEEKEND

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 25-09-21 10:16

har du ikke gyldigt PAS kan du se bort fra det brev, du vil modtage endnu et brev.
https://www.mitid.dk/hjaelp/hjaelpeunivers/mitid-identifikationsmidler/aktivering-af-identifikationsmidler/