/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
hejsa
Fra : kivi
Vist : 366 gange
100 point
Dato : 17-09-21 08:11

det er nok ikke det rigtige sted men jeg spørger alligevel jeg er blevet ringet op af en som vil sælge grøn strøm men hvor køber jeg så en som kan skille grøn strøm fra det jeg får ind med kablet

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 17-09-21 08:21

- Harald Nyborg

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-09-21 08:33

Tja, de sælger jo så meget forskellige farver strøm, men mon ikke farven i bund og grund er fuldstændig ligegyldig?
Jeg tænker ikke PC'en kører bedre på grøn eller gul strøm end som en af de mange andre farver...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-09-21 10:24

Det du får via den offentlige elforsyning kan ikke påstås at være af en speciel art.

energien kommer samtidig fra fleere forskellige kilder og kan ikke skilles ad.
Der er betydelig andel af vandkraft især fra sverige og Norge. Også atomkraft fra flere lande. Sol og vind snakker politikere og presse meget om men deisse kilder silder en mindre rolle og er et miljøproblem, på grund af de materialer systemerne er lavet af.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-09-21 11:15

Husk
Du skal have hele din installation lavet om. Grøn strøm kræver nemlig at alle ledninger i huset er grønne, ellers brænder det hele sammen. , , ,

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 17-09-21 12:15
Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 18-09-21 00:22

Strømmen er den samme det er firmaet der forhandler strømmen der videre sender nogle penge til en miljøfond der betaler til et grønstrøm projekt = det er et spørgsmål om tillid - tror du på at der går nogle af dine indbetalte penge til evt. vindmølle-vedligeholdelse eller tror du at der er svind på vejen? Tillid til kontrolmyndighederne!
MV2

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 18-09-21 08:19

nej jeg tror ikke på nogen af de såkaldte frelste mit indtryk er af der er at der er nogen som tjener på at bilde folk ind at de sparer ved at købe grøn strøm

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 100 point
Dato : 18-09-21 12:39

Du Googler "grønt strøm farvefilter". Et filter der kan adskille om dem spændinger du forbruger er rød eller blå eller grøn...

Tidligere havde vi 2 politiske strømninger i Danmark den Blå eller den Røde, der skiftedes til at bestemme. Efter man fik fokus på det Grønne, kan de Røde og Blå ikke rigtig finde ud af hvad de er enige eller uenige om. Vi kan ikke på farve alene bedømme om politik er rød eller blå, eller om dem man stemte på, arbejder på det vi stemte dem ind for.

Det grønne er langt lettere, for enten er man for eller imod... Men alligevel uden indflydelse... Men det vender nok igen når politikerne indser at vejen frem om energi bliver atomkraft. Da alle deres vindmøller ikke stor grad bidrager til den grønne strøm, slet ikke når der er vindstille...

Som det er nu, er det mest grønne strøm vi kan få, den strøm vi køber fra de svenske atomkraftværker.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 19-09-21 07:59

Tak for svaret Benjamin.Hansen.