/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Lysdæmper som blinker.
Fra : heineandersen
Vist : 230 gange
300 point
Dato : 11-09-21 06:56

Vi har lige fået monteret nye lysdæmpere med tilhørende dæmp bare LED pære.
Problemet er at lyset pulsere ligesom hjerterytmen og ind i mellem kommer med lysglimt som var det en blitz på et kamera. Vi har forsøgt med 3 forskellige fabrikater lysdæmpere og lige så mange forskellige LED pære uden det ændre noget.
Jeg er løbet tør for ideer og forklaringer på dette, men mistænker 2 ting som jeg ikke umiddelbart kan kontrollerer.
1: Vi har solceller på huset?
2: Vi er måske en af de sidste forbrugere på el nettet i området?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-09-21 09:10
Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 11-09-21 13:06

Når det er flere fabrikater af både lysdæmper og lamper. Kan du nok have en ledetråd omkring spændingskvalitet.

Da en LED ikke lyser via et stykke rødglødende metal, kan disse måske være hurtigere til at reagere på dyk i spændingen, eller støj på forsyningsnet.

Nu ved jeg ikke hvordan jeres solcelle anlæg er monteret, man jeg vil forsøge hvis det er muligt, at skifte mellem at se om blink kun forekommer når jeres solcelle panel er aktivt og levere spænding eller også når dette er frakoblet...

Hvis det er støj eller pulserende belastniger på EL net, kan i måske finde ud af om dette er på alle tider af døgnet, eller om det kun er på visse tidspunkter.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 11-09-21 23:11

Prøv at skifte en af dine pære ud med en gammeldagas slags = glødepære.

Kommentar
Fra : heineandersen

Dato : 12-09-21 07:36

Stouenberg:
jeg har med stor interesse læst hvad dit link kunne fortælle mig og der er meget god info om LED der, men jeg kommer desværre ikke frem til en endelig løsning.

Benjamin Hansen:
Lyset blinker uanset om det er dag eller nat og selv søndag morgen hvor nettet er mindst belastet blinker det lystigt videre, så det har sandsynligvis ikke noget med solcellerne at gøre.

Thomas_Mygind:
Vi har prøvet med glødepærer og en del andre sammensætninger af pærer og lysdæmpere, uden det ændre noget.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 12-09-21 09:09

Så tag LED dæmper og pære med til nogle andre, der bor et andet sted.. Prøv det af der og afklar om det blot er noget dårligt kina skrammel.

IKEA har noget der lyder tilsvarende, det blinker ikke i deres udstilling.

Hvis du har afklaret, at du ikke mener det er dine solceller, var det vel blot en forstyrende information. Mit svar gik blot på at isolere kilder fra.

Lyder til at det blot er noget skrammel du har købt.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-09-21 13:06
Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 20-09-21 14:51

Har du prøvet at skulle alle pærer ud - bortset fra 1 pære ?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 20-09-21 20:56

Mit sidste gæt er at dine LED lamper ikke er dæmpbare...

Jeg ville smutte i IKEA og købe nogle af deres lamper, af dem der er dæmpbare. De koster ikke en formue og de virker...