/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
adgangskode win 10
Fra : kivi
Vist : 316 gange
100 point
Dato : 15-08-21 15:04

hvordan skifter man adgangskode i win10 konto hvor vedkommende ikke kan huske sin gamle adgangskode til win10, den kører på lokal konto nu

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-08-21 14:20

Der ville ikke være nogen ide med at sætte en kode, hvis den kunne ændres uden at kunne den.
Det er kun idioter som sætter koder uden at skrive dem ned.

Vedkommende kan jo bare købe en ny harddisk og sætte den i istedet for den gamle. Derefter nyinstalleres Windows, . Lad være med at bruge kode.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 17-08-21 07:31

transor du kan ikke have en microsoft konto uden en adgangskode jeg synes det hele går letter med en konto

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-08-21 08:27

Ved ikke om dette virker på Win 10, men det er da et forsøg værd!

This is a utility to reset the password of any user that has a valid local account on your Windows system.
http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 100 point
Dato : 17-08-21 12:55
Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 17-08-21 13:28

Jeg har selv haft problemer med at resette passwordet til en Windows som startede op på en Microsoft konto. Jeg fandt aldrig løsningen, så jeg slettede kontoen og kører idag kun på lokal konto.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-08-21 02:32

Man kan da godt sætte en windows 10 op uden konto og kode, selv om MS prøver at iokke en til det.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 18-08-21 07:34

Tak for svaret natmaden.