/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Angrebet på Utøya - hvad hedder filmen
Fra : zebra2zebra
Vist : 306 gange
25 point
Dato : 12-08-21 16:33

Jeg så for et stykke tid siden en film om angrebet på Utøya. Filmen starter dagen dagen før angrebet. Der er en scene, hvor man ser solen gå ned. Lige efter ser man solen stå op, den 22. juli. Scenen med solen der går ned og står op, er det eneste jeg kan huske fra filmen. Hvad hedder filmen og hver har instrueret.?

Det er ikke en af disse film:
Utøya 22. juli, af Erik Poppes
22. juli, af Paul Greengrass
Rekonstruktion Utøya, af Carl Javér
22. juli – dagen der ændrede Norge, norsk serie om angrebet
Generation Utøya, dokumentarfilm

Kommentar
Fra : netop

Dato : 12-08-21 18:10
Accepteret svar
Fra : netop

Modtaget 25 point
Dato : 12-08-21 18:12

Hvis du kender andre end de nævnte må du jo nok kunne finde det du mangler...

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 12-08-21 18:21
Kommentar
Fra : zebra2zebra

Dato : 13-08-21 16:10

-> netop Den du har linket til, hedder "22. juli, af Paul Greengrass". Det er ikke den, jeg er på udkig efter.

Kommentar
Fra : zebra2zebra

Dato : 13-08-21 16:12

-> abbaba Den du har linket til, hedder "Utøya 22. juli, af Erik Poppes". Det er ikke den, jeg er på udkig efter.

Kommentar
Fra : zebra2zebra

Dato : 13-08-21 16:15

-> netop Du skriver: "Hvis du kender andre end de nævnte må du jo nok kunne finde det du mangler...". Det er lige det, jeg ikke kan. Jeg ved der er to film mere, end dem jeg har på min liste. Den ene er en amerikansk low budget film, den er uden interesse. Den anden er den med solnedgangen.

Godkendelse af svar
Fra : zebra2zebra

Dato : 18-08-21 07:21

Tak for svaret netop.