/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
sikkerhedssele for høj
Fra : Eyvind
Vist : 505 gange
100 point
Dato : 08-08-21 15:07

Min kone har set i fjernsynet, at der kunne sætte noget på sikkerhedsselen så den ikke generer halsen. (min kone er ikke så høj)
Men jeg aner ikke hvad det er - måske er der nogen her som har set det samme for et par år siden.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-08-21 15:15

I mange biler kan den justeres op og med der hvor den er forankret ved bildøren (kun ved forsæderne)

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 08-08-21 16:12
Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 08-08-21 16:13
Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 08-08-21 16:16

Dem der henvises til, skal justeres hvergang selen bruges da selen kører igennem dem.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 08-08-21 16:19

Og så er de forresten mere irriterende en selve selen.
Har selv et par liggende,og de kom hurtigt af.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-08-21 18:42

Sådan en "sovepude" har jeg købt i dag hos THansen - men den duer ikke - især da den også skal bruges i førersiden.
Jeg har set at højdejustering findes i nyere biler, men ikke på min Dacia Sandero Essential.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-08-21 18:59

Sådan ser mit seleophæng ud https://ibb.co/1bYXWfT

Måske der findes et eller andet isekram som kan bruges. (altså godkendt)

Kommentar
Fra : Rosa12

Dato : 09-08-21 13:13

Jeg købte til vores anden gamle bil en dims i en børnudstyrs butik der tog selen lidt ned - så det stadigvæk var sikkert.

Når den først var sat på - skulle du bare tale sele på som normalt - men jeg kan simpelhen ikke huske hvad den hed - købte den i jalsø der lå/ligger på Roskildevej i Valby

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 09-08-21 16:06

Seat Belt Adjuster
https://www.youtube.com/watch?v=h7qAoYQ7naM

https://www.youtube.com/watch?v=9lvoPJduZKo

Den første er et forsøg værd, bare det gøres rigtigt.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 09-08-21 16:11
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-08-21 16:28

Jalsø er nu babysam men jeg kan ikke finde finde noget hos dem

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-08-21 16:31

Abbaba den ser smart ud - mon den også er sikker, så det ikke ender med, at jeg selv skal lave mad.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 09-08-21 20:39

Ved det sgu ikke, tænker mere på lovligheden og om du så kommer til at lave mad selv.
Ellers en pengeklip eller bare noget der holder selens tilbageløbet tilbage, og ikke for slap sele men kun så generne er væk.
Kunne tænke mig at din kone havde en Wonderklip
https://www.google.com/search?q=Wonderclip&tbm=isch&ved=2ahUKEwib-b_GyqTyAhXkkcMKHX9_DOYQ2-cCegQIABAA&oq=Wonderclip&gs_lcp=CgNpbWcQAzIECAAQEzIECAAQEzoGCAAQBxAeUOgtWKc5YMdFaABwAHgAgAFsiAHWAZIBAzAuMpgBAKABAaoBC2d3cy13aXotaW1nwAEB&sclient=img&ei=m3URYdu_LuSjjgb__rGwDg&bih=666&biw=1186
liggende og kunne afprøve det med, den vil meget hurtigt sprænge hvis og såfremt.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 10-08-21 01:03
Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 10-08-21 11:17

Tak for svaret katekismus. Det ser ud til at være noget jeg kan arbejde videre med.