/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
mail boks
Fra : kivi
Vist : 346 gange
100 point
Dato : 15-07-21 13:07

hvor går jeg hen for at få mail og internet sammen når det ikke skal være gmail

Kommentar
Fra : webm

Dato : 15-07-21 13:11
Kommentar
Fra : webm

Dato : 15-07-21 13:13
Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 15-07-21 13:14

Internet er via. En udbyder og behøver ikke at have noget med din mail at gøre

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 15-07-21 13:29

jeg har office 2019 kan den ikke bruges

Kommentar
Fra : webm

Dato : 15-07-21 13:38

Citat
jeg har office 2019 kan den ikke bruges

Selvfølgelig kan den også bruges.
Hvis det er en PRO version er der jo Microsoft Outlook i pakken...

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 17-07-21 10:48

Nogle af svarerne blander tingene ret meget sammen.

Internet skal du nødvendigvis have via en eller anden forbindelse til en udbyder. Forbindelsen kan være via telefon, kabeltv, lysleder, eller g4 mobiltelefon. På enkelte eksotiske steder kan der være flere muligheder.
I "gamle dage" var det almindeligt at man også fik sin mail via en miladresse hos internetudbyderen. Men der har altid ´været mulighed for at have mailkasse andre steder. Det er efterhånden også det mest almindelige. Det er i dag langt fra alle internetudbydere som også har mailkasse.

Endelig skal man også på computeren have et program til at tage mailen hjem fra kassen, eller idet mindste at se den. Hvis man har windows styresystemet følger der altid sådant et program med . Microsoft har ofte skiftet navn på det, selv om det er næsten det samme i de forskellige windowsudgaver. For tiden hedder det noget med outlook, selv om det langtfra er så smart som den rigtige outlook fra det professionelle.

En rimelig gratis mailadresse med mailkasse hos mail.com . en af de be
bedre gratis mailprogrammer er Mozilla Thunderbird.
Regn dog med at intet er helt gratis, der følger reklamer med, eller de spionerer på dig. Det gør nogle af de dyre systemer også. .

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 19-07-21 09:59

Tak for svaret transor.