/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
App Windows 7/10
Fra : lukas2502
Vist : 228 gange
100 point
Dato : 04-07-21 15:25

Programmet kørte fint på win 7 32 bit. Når jeg prøver at installere nu med win 10 64 bit, får jeg følgende melding: "Denne app kan ikke køre på din PC". Tidligere var det muligt også at køre i andre versioner. F.eks. kører Age of Empires ll, bedre nu end på win 7 32 bit, så vidt jeg husker er den fra tiden med win XP.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-07-21 15:44

Prøv at højreklikke på genvejen til programmet og vælg kør som administrator

Det plejer at hjælpe

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 04-07-21 18:20

Citat
Prøv at højreklikke på genvejen til programmet og vælg kør som administrator

Der er desværre ikke nogen genvej at højreklikke på.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-07-21 18:40

Så der hvor du starter programmet

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 05-07-21 17:20

Programmet kørte fint på win 7 32 bit.

32 BITS programmer duer som regel ikke på en 64 BITS pc

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-07-21 17:54

Det er nu ikke helt rigtigt. Min foreslåede fremgangsmåde plejer at få dem til at virke.

Ellers må man jo kører det under en anden kompabilitetstilstand, det plejer så at kunne gøre det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-07-21 19:39

Bille1948 - mener vist at du skal højreklikke på selve installations programmet.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-07-21 19:56

Ikke installationsprohrammet, men den - typisk .exe fil - der starter programmet eller den genvej der gør det samme

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 05-07-21 22:40

Citat
Ellers må man jo kører det under en anden kompabilitetstilstand, det plejer så at kunne gøre det.

Hvordan finder jeg den rigtige kompatibilitetstilstand med win 10, som f.eks. win XP eller Win 7?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-07-21 22:46

Lokaliser den .exe fil der starter programmet og højreklik på den. Der kan du både Kør som Administrator og vælge kompabilitetstilstand

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 06-07-21 11:12

Programmet er fra 2002, jeg kan se at jeg på et tidspunkt har installeret muligheden for win 2000, og når jeg undersøger får jeg meldingen at det virker som det skal. men hvordan jeg finder den exe fil du skriver om?
Tidligere kom meddelelsen: "Kør dette program i kompatibilitetstilstand osv." hurtigt men desværre ikke i win 10.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-07-21 13:11

Du må jo finde den .exe fil, der starter programmet.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 06-07-21 17:30

Citat
Du må jo finde den .exe fil, der starter programmet.

Når jeg lægger CD rommen i ( det er et tysk sproget program) Åbner der et vindue med bl.a. muligheden for at registrere sig og at installere programmet. Jeg kan også se alle filer, bl. a. INSTALL, ikke noget med exe, Når jeg klikker på installer, kommer der et vindue hvor der på dansk står: Denne app kan ikke køre på din PC. Dette tyder for mig at min PC afviser CD rommen, hvorfor den så gør det!!!
I øvrigt kan jeg se at jeg også har muligheden for også win XP og win 7 pro. Dette er sikkert årsagen til at Age of Empires ll kører så fint nu.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-07-21 17:50

Har du prøvet at højreklikke på INSTALL og se, hvad der kommer frem?

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 06-07-21 20:09

Citat
Har du prøvet at højreklikke på INSTALL og se, hvad der kommer frem?

Også når jeg højreklikker på INSTALL > egenskaber, eller hvor jeg ellers prøver fra, kommer vinduet hvor der på dansk står: Denne app kan ikke køre på din PC.

Annuller spørgsmålet
Fra : lukas2502

Dato : 12-07-21 21:56

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål