/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Stikdåse anhængertræk. Fra 13 til 7 ben
Fra : jensviggo
Vist : 326 gange
100 point
Dato : 25-06-21 10:50

Grethe har en Opel Corsa 1,4 årgang 2018. Da hun købte bilen for ca 3 år siden, var der monteret 13 polet stikdåse til anhænger. Traileren hun skal køre med, sidder der et 7 polet hanstik. I går fik hun hos automester købt og monteret en adapter, som hun fik monteret på bilen. Efterfølgene sker der det, at når hun blinker til højre eller venstre blinker bilen meget hurtigt. Stopper når hun er færdig med at blinke.
Så er det lille spørgsmål, hvad er der galt?
Hun har endnu ikke prøvet at tilkoble traileren.

venlig hilsen jensviggo

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-06-21 11:03

Det spørgsmål er det relevant at stille til dem, der hr monteret det nye stik, og - forhåbentligt - også har testet det.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 25-06-21 11:51

Der er måske sprunget en pære, i en af blinklygterne.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 25-06-21 12:21

er der diode lygter på bilen og almindelige på trailer, så kan der være problemer, noget med en modstand der indsættes

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-06-21 14:54

Det må mekanikeren da have testet sf inden aflevering

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-06-21 18:20

Der er mange muligheder for fejl.
Fejlmontering er en af dem..........................bør laves af den der har monteret stikket.
Der er ingen undskyldning for manglende afprøvning, da der findes testsæt som dækker 7 og 13 ben ........................ sådan et har jeg selv.

Kommentar
Fra : kurt54

Dato : 26-06-21 11:59

hvis det er en adapter som denne

https://www.jemogfix.dk/adaptor-13-7-pol/1184/9046916/

er fejlmontering næppe en mulighed -abbaba har muligvis det korrekte svar.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 26-06-21 14:26

Hvis der er fejl efter montering af stik uden at anhænger er sat til......er der lavet en fejlmontering.
Som sagt - kan et testsæt vise fejl.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-06-21 14:33

Hvis det hurtige blink er kun med adapteren og uden traileren, så er adapteren forbundet forkert.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-06-21 14:35

Hvis der urtige blink er med traileren forbundet kan det skyldes at trailerlamperne ikke er egnet til bilen.
det burde montøren have taget højde for.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 21-07-21 10:59

Tak for svaret Eyvind.