/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Ustabilt FTP Upload
Fra : Lakerol
Vist : 165 gange
20 point
Dato : 20-06-21 10:52

Hej derude!

Jeg bøvler lidt med en ustabil FTP forbindelse til min server i Tyskland.

Når jeg tager en speedtest, så viser den 50 Mbps stabilt i de 15 sekunder testen vare.
Men hvis jeg nu forsøger at uploade noget til FTP'en springer den op på 50 Mbps, så ned på 1-5 Mbps, og så lidt op og så lidt ned igen. Virkelig ustabilt.

Jeg har prøvet en masse test, med forskellige klienter, upload til anden server men det er det samme - Så jeg prøvede for sjov at smide min iPhone på som modem, tog en speedtest som sagde 15-16 Mbps, og prøvede så at uploade til FTP - Og den uploadede filen stabilt med ca 15 Mbps.

Så det må jo næsten være noget med routeren, men hvad?
Jeg har sat DMZ på min computer, forwarded alle tænkelige porte, slået fra alt firewall som kunne slås fra.

Jeg kan ikke lige ellers komme i tanke om noget som skulle limitere, eller blande sig i mit upload.

Så kan nogle her komme på noget jeg kan prøve?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-06-21 12:29

Hatighedstest af den sædvanlige slags virker ved at testprogrammet finder en fremmed passende hurtig server at forbinde med . Programmet kan så registre hastigheden ved downlod og opload at nogle testdata fra og til den.
Med andre ord hvis du samtidig er i gang med at oploade med ftp til din egen server i tyskland, så vil hastighedstesten både sætte din hastighed til din server ned og samtidig kun vise den det der er tilbage i hastighed.
så lad være med at måle samtidig med at du har en åben ftp forbindelse.

Kommentar
Fra : Lakerol

Dato : 20-06-21 12:38

Det er ikke hastigheden som er problemet.

Det er stabiliteten - Den er ustabil når det går gennem routeren, men stabil over telefonen.

Jeg bruger selvfølgelig ikke forbindelsen til andet mens jeg tester.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-06-21 12:41

Går telefonen via routeren (WiFi?) eller via mobilnettet?

Kommentar
Fra : Lakerol

Dato : 20-06-21 13:17

Jeg bruger mobilen som router via mobilnettet og så virker det fint.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-06-21 13:45

Har du prøvet at genstarte din router?

Kommentar
Fra : Lakerol

Dato : 20-06-21 13:52

Ja, det har jeg også prøvet, desværre uden held.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-21 14:21

Prøv direkte kabling til router med et cat 7 kabel.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 20-06-21 18:10

Jeg er ikke sikker på at det er hverken router eller kabler som er problemet. Det er snarer din internetudbyder. De forskellige internetudbydere, TDC, Iphone, Fibia, mm, bruger forskellige underleverandører til transport af data gennem Danmark og Tyskland. Dataene kan altså nå frem ad forskellige veje gennem landene. Og undervejs vil der uundgåeligt være andet trafik, ligesom på motor- og landevejene. Det er garanteret her årsagen til de varierende hastigheder ligger. Jeg ved ikke hvem din udbyder er, eller om du selv kan sætte din egen router direkte til din forbindelse. Men selvom du kunne så er jeg ikke sikker på at du opnår så meget ved det.