/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Coops plagiater af mærkevare fødevarer
Fra : ingelein
Vist : 195 gange
300 point
Dato : 19-06-21 22:06

Jeg er træt af at der findes færre og færre ægte mærkevarer af god kvalitet i Coop butikkerne. Efterhånden har jeg på fornemmelsen at når en bestemt mærkevare sælger godt, har Coop den filosofi at “ so ein Ding müssen wir auch haben“. Der er så vidt ok, hvis ikke der så godt som altid kommer en kvalitativ dårligere vare ud af det. Mon Coop får fremstillet billigere, på bekostning af kvaliteten?
Er der andre, der har lagt mærke til at mange varer med Coop mærket er af ringere kvalitet end den “ægte vare”?
Jeg kan i hvert tilfælde smage forskellen!
Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 19-06-21 23:52

I nogle tilfælde kan vi også

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 20-06-21 11:13

Et eksempel: Coop is, der til forveksling ligner æskerne fra Magnum is. Der er godt nok forskel på smagen og konsistensen. Prøv selv.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-06-21 11:27

Alle fødevarer er mærket med et producent nummer bestående af en landekode - DK for Danmark - og et 3 eller 4 cifret tal så kan du se om de er produceret på samme fabrik

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 20-06-21 11:29

Tak Bille1948 - det vil jeg lægge mærke til - såfremt man umiddelbart finder begge mærker i samme butik er det nemt nok.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-06-21 12:21

Selv om to lidt forskellige produkter kommer fra samme fabrik, behøver indholdet ikke at være ens.
Det er i sidste ende indkøberen, som bestemmer hvad sammensætningen( og indkøbsprisen ) må være.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-06-21 12:23

Det var heller ikke det jeg skrev, blot at de sagtens kunne være produceret på samme fabrik

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 20-06-21 13:09

Netop! Og i den forbindelse har jeg tænkt at COOP måske presser prisen og at det medfører brug af f. Eksempel “futmælk” i stedet for sødmælk.