/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Hvem bebor huset?
Fra : ingelein
Vist : 178 gange
100 point
Dato : 31-05-21 13:46

Hej.
Vi er naboer til et hus, der lejes ud. I denne måned er lejeren fraflyttet. Vi har ikke haft kontakt med dem, fordi vi faktisk aldrig ser dem. Vi har ingen “kiggevinduer” ud til vejen eller naboen.
Det har været et ok naboskab, undtagen vedligeholdelse af haven. Det kommer heller ikke os ved, bortset fra at vi hvert år må minde dem om hælklipning af den 50 år gamle og 35 m lange ligusterhæk, der adskiller de to grunde. Det bliver så gjort en gangi oktober måned. Desværre er hækken på grund af manglende vedligehold på nabosiden næsten 2 m bred, så vi ikke kan nå over og klippe toppen. Fra nabosiden er der også masser af vilde roser, kristtjørn og mirabeller, der skyder vildt. Lejer har boet der 3-4 år.
Jeg ved ikke, hvilke aftaler lejer har med husets ejer, men en høflig forespørgsel til ejeren, som vi endelig fandt gennen BBR har dog medført at der i sidste uge var en haveservice mand for at slå græs.
Hvor kan man se, hvem der er lejer i nabohuset?
Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 31-05-21 14:06

Haven og øvrig vedligeholdelse er typisk ejers ansvar.

Du kan muligvis se lejers navn på postkassen, det kræver postvæsenet.

Folkeregistret må også vide det, men det koster sikkert penge.

Men du kan jo også banke på derovre og spørge.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-05-21 18:51

Tak for svaret . Banke på fur ikke, for fuglen er fløjet. Jo, der står et efternavn på postkassen og ved at søg på adressen, får jeg også et fornavn frem. Det har jeg stalket på Facebook, men der er mange med det navn.
Mere vil jeg heller ikke gøre ud af det, var bare interesseret i, om der findes et register, ligesom man for mange år siden kunne slå op i de gratis omdelte MOSTGAARD bøger med adresser og telefonnumre.
Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 31-05-21 19:12

Ja, Mostgaard bøger findes ikke længere.

Krak.dk kan også bruges, men er ikke så sikker, som den har været.

Folkeregistret kan også se "historiske" beboere, når nu naboen er fraflyttet, men de er næppe så large med at udlevere dem, men når du nu er nabo kan der være en "plausibel" forklaring til at du har behov for at kende den nye adresse.