/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Bordopvaskemaskine - vand fra vandhane?
Fra : jegersolen
Vist : 334 gange
25 point
Dato : 21-05-21 18:07

Jeg har købt en næsten ny Bosch bordopvaskemaskine.
Synes den er meget stor på køkkenbordet.
Så før jeg vil sætte en blikkenslager til at tilslutte vand og strøm, kunne jeg godt tænke mig at nøjes med - i første omgang at lægge afløbsslangen i køkkenvasken, og så lave tilslutning af vand fra min almindelige køkkenvandhane.
Kan dette lade sig gøre? Og hvad skal jeg mon bruge?

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 12 point
Dato : 22-05-21 08:18

Ja man kan købe et kobling som kan sættes på vanganen. Den har også tilkobling for afløbsslangen. Afløbet løber bare ned i vasken,men man for hold på denså den kommer lidt i vjres og man undgår at den falder på gulvet . Hvis aføbet munder ud for lavt kan maskinen tømme sig selv midt under opvasken.
se her:
https://reservedele.nu/dobbelt-vandkobling--lynkobling-nito?gclid=EAIaIQobChMI6LCg99Hc8AIVAxd7Ch3r-wojEAQYASABEgIbo_D_BwE

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-05-21 18:02

Elsker altid når folk begynder at snakke om at de bare lige midlertidigt tilslutter vaske-opvaskemaskinen og lige lægger afløbet i vasken . Husk lige at tjekke om jeres forsikring dækker når underboen står og bakker på døren

Vvs lander vand og afløb
Elektrikerenlaver strøm

Godkendelse af svar
Fra : jegersolen

Dato : 22-05-21 19:06

Tak for svaret transor.