/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Live Mail
Fra : ppk
Vist : 331 gange
500 point
Dato : 08-05-21 10:40

Hej

En ven bruger ovenstående, og kan godt læse mails men ikke skrive mails

Hendes mail udbyder er TDC siger hun er der nogle gode forklaringer på hvad der er problemet ?

Jeg selv mener ellers at have hørt at Windows Live Mail, er blevet udfaset ! og man så skulle bruge Outlook.com mail i stedet for mon jeg har ret i det ?

På forhånd tak for hjælpen

PPK

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 08-05-21 11:03

Man modtager mails via en POP3 server og sender via en SMTP server.
Opsætningen af SMTP serveren må være gal.
Prøv at kigge på det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-05-21 11:11

Tdc bruger asmtp og ikke smtp

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 08-05-21 11:16

Whatever..
Problemet er det samme

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 08-05-21 11:18

ThomasCSR

Okay det må vi gøre

Jeg mener så bare stadig at Windows Live Mail var lavet om til Outlook Mail !

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-05-21 11:22

Det er - formentligt - stadig udgående postserver der er sat forkert op

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 08-05-21 11:23

Det er vist bare et navn, der er skiftet. Jeg har stadig en hotmailkonto, der virker fint. Hotmail blev til Live Mail og siden til Outlook.. men det virkerudmærket (jeg bruger den kun i Android Outlook appen)

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 510 point
Dato : 08-05-21 11:30

Her er lige en hjælp til at lægge en TDC/yousee mail ind i windows medfølgende mailprogram

start med at åbne windows 10 medfølgende mailprogram "mail" (blå konvolut)
klik evt på de 3 vandrette linjer oppe til venstre
Klik så på konti
klik på tilføj konto
rul ned og vælg "anden konto pop imap"
Under mailadresse skriver du bare din mail
Så skal du vælge hvilken navn der skal vises
Og din adgangskode som hører til mailadressen

Når du har klikket på "log på" går der lige et øjeblik og så bør din mail være klar.

Klik på de 3 linjer igen og du kan se din TDC/yousee mail.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 08-05-21 11:52

Hvis du søger på Hotmail kommer du til outlook.live.com
https://outlook.live.com/
så det har du ret i - funktionen er den samme uanset hvad...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-05-21 11:57

Sorry - min lavede også ballade, da jeg lagde en tdc mail ind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-05-21 12:24
Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 12-05-21 20:01

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : jonasABC

Dato : 16-05-21 18:58

Tak til Eyvind for en enkel og god forklaring. - Har i længere tid haft samme problem.
Jonas.