/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
vaskemaskine 2 stk
Fra : madglad
Vist : 348 gange
200 point
Dato : 29-04-21 18:46

har en vaskemaskine og skal ha en mere tilkoblet. så skal jeg ha en Kombi flex Y-kobling. problemet er at på den ene maskine er der vandtilslutning af plastik og den anden maskine er metal. der står at y koblingen af plast ikke egner sig til metal..røret fra væg er selvfølgelig metal,,hvad er løsningen på sådan et problemos ?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 29-04-21 20:27

Jeg ville sikre mig med et T og koble to to haner på så hver enkelt maskine kan afbrydes for sig.
Så er du ude over, at metalomløberen ikke kan spændes tilstrækkeligt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-04-21 10:02

Enig med Eyvind . Få sat to tilslutninger op med hver sin afspærringsventil.
Det andet ernoget juks.
Få evt. en vvsmand til det, hvid du ikke ved hvordan man samler rør tæt og sikkert.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 30-04-21 19:49

Og husk ikke at trække EL fra samme fase / samme gruppe.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 03-05-21 12:15

Du kantakter en fagmand og får ham til at kigge på problemos...

Godkendelse af svar
Fra : madglad

Dato : 13-05-21 12:53

Tak for svaret Eyvind.