/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Masker
Fra : mrjones
Vist : 532 gange
25 point
Dato : 23-04-21 12:37

Jeg se mange gange unge mennesker som går ude med masker, nogle cykler endda med den på, (uden cykelhjelm Da jeg påpegede på FB at dette ikke bør være nødvendigt eller sundt.
Fik jeg svaret at det er da godt der en nogle der ansvarlige mennesker, som om vi der ikke bære masker udenfor er uansvarligt. Hvad hvis vi alle bar masker ude og inde ville det ikke være forbandet usundt - og ville vores helt unge generation ikke lide mentalt på længere sigt over at se at mennesket nu er potentielt farlige og smitsomme individer. Tager jeg fejl ?

Kommentar
Fra : webm

Dato : 23-04-21 12:49

Citat
Tager jeg fejl ?

Ja, efter min mening gør du...
Du skal se, når pandemien falder til ro igen, vil at blive som det var før.
Jeg er sikker på vores unge mennesker har en udmærket mental sundhed som ingen skade tager af at gå med maske eller tage andre forholdsregler.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 24-04-21 13:12

At bruge dem når man cykler er nok lidt overdrevet,og nok heller ikke særlig sundt pga den store mængde udåndingsluft,som så kan give kondens.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 24-04-21 16:40

Citat
At bruge dem når man cykler er nok lidt overdrevet,og nok heller ikke særlig sundt pga den store mængde udåndingsluft,som så kan give kondens.

Den såkaldte kondens, forsvinder jo ud i den blå luft med det samme,
masken er jo ikke tæt, så det er jo intet problem.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-04-21 18:53

De største fjolser er måske dem der bærer masker, og udenfor trækker den nedenfor næsen så de rigtig kan snuse til det masken lige har samlet op og beskyttet dem mod.
Eyvind - som bruger af-sprittet visir.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-04-21 09:24

Ja, det er nok kun halvdelen af maskebærerne der har forstået meningen med maskerne: INDEFRA og UDEFRA kommende vira skal holdes på hver sin side af mundbindet.
Det hjælper ikke en dyt at have næsen ovenover MB, fumle rundt med det, trække ned, trække op osv. man skal være mest nervøs for de vira, der sidder udenpå masken og derfor håndtere aftagning med efterfølgende afspritning.
Hagevisir fordømmes af eksperterne og det er da også totalt latterligt, for hvem får rengjort dem ordentligt?
Personligt har jeg ikke plads til mit alderdomsudstyr bag ørerne. Briller og høreapparater bliver hængende i elastikkerne og ryger med af. Gad vide, hvor mange der får “permanente flyveører” når vi en gang slipper for maskerne.
Personligt har jeg syet masker af anbefalede materialer, Bomuld, godkendt Vlies og bomuld eller silke. Selvfølgelig syet uden midtersøm, som stikker en masse huller lige der, hvor masken skal være tæt.
Der er 4 af mine nærmeste, der skal bruge “snudesweater” hele dagen i kraft af deres arbejde i sundhedssektoren. De er lykkelige for mine specielt til dem syede masker med ren silke i flere lag som inderste lag, som de bruger i fritiden.
Til mig selv har jeg syet mundbind med elastik rundt om hovedet med lukkeknap bagpå. Vil nogen sy selv, har jeg en vejledning i min blog. Jeg syr kun til familien og undtagelsesvis til folk med høreapparat og briller. Iøvrigt kan man undgå dug på brillerne ved at trække masken op under øjnene før man tager briller på.
Du kan se vejledningen i min blog : http//: strikinge.blogspot.dk.
Scroll lidt ned.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-04-21 10:03

Ingelein< Flotte mundbind du laver og en god vejledning. Tak, jeg vil sende din blog videre til mine døtre.
Jeg finder det er et særdeles godt tip.

Eivind< jeg bruger engangs mundbind og rører ikke ved dem efter jeg har taget dem på, når de skal af tager jeg fat i elestikkerne som foreskrevet og smider dem ud.
Nu vil jeg se om jeg kan få mine døtre vil sy mig nogle efter bloggens vejledning.

mrjones< Du skal ikke være så bekymret, som ingelein skriver bæres de hver dag i sundhedssektoren og de unge tager ikke skade af at se det.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-04-21 10:28

@bentjuul
Tak og håber at dine døtre vil sy til dig. Her er der et direkte link
http://strikinge.blogspot.com/2020/11/af-fine-stoffer-og-anbefalet.html
God søndag

Kommentar
Fra : persens

Dato : 25-04-21 11:44

En lille udtalelse fra en professor - blot for at nuancere debatten lidt:

“Rent sundhedsfagligt ser jeg ingen grund til, at vi ikke kan smide mundbindet med det samme”, lyder det fra Søren Riis Paludan, professor i immunologi på Aarhus Universitet.

Sender gerne linket, hvis nogen har interesse

Kommentar
Fra : webm

Dato : 25-04-21 13:44

Citat
Sender gerne linket, hvis nogen har interesse

Du sender da bare, om det gør nogen forskel i det store perspektiv er jo så selvfølgelig en anden ting.
Der vist gået religion i brugen af de dersens mundbind.
men mon ikke når vi kommer lidt længere ind i sommerperioden og alle efterhånden er belvet caccineret, at der kommer 'normale' tilstande igen...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-04-21 14:19

Her er et uddrag af Paludans artikel
Citat
- Vi skal ikke overvurdere mundbindenes effekt. De er ikke særligt effektive, hvis de står alene.

- De skal kombineres med god hygiejne, afstand, isolation og de øvrige gode råd, vi de seneste måneder har fået for at begrænse smitten. Mundbindenes effekt i sig selv, er begrænset, siger Søren Riis Paludan.

Søren Riis Paludan vurderer, at mundbind alene er effektive på steder, hvor mange mennesker står tæt samlet. Her vurderer han offentlig transport som et oplagt sted at bruge dem.

Til gengæld mener han ikke, at mundbind vil have en effekt i f.eks. shoppingcentre, hvor afstanden er større.
men han understreger også i en anden artikel at de ikke er sundhedsskadelige at bruge.

Som mange opfører sig i dag i butikkerne uden at overholde afstandskravene er jeg glad for at have mit mundbind på.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-04-21 14:23

Om ikke andet, sender mundbindene et signal om at man skal huske afstand? Mig giver de en smule tryghed af samme grund.
Ingelein

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 26-04-21 12:38

Smid dog det lort.

Alle undersøgelser viser at de ikke virker.

Afstanden er også lige meget, da nye undersøgelser viser at der ikke er forskel på 6 meter eller 60 meters afstand på smittefaren.

Og nej, jeg gider ikke google det for nogen.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-04-21 13:21

Tja, indtil videre giver det jo bøder at “smide lortet,”
Ingelein

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 26-04-21 13:42

Citat
Tja, indtil videre giver det jo bøder at “smide lortet,”
Ingelein

Har aldrig haft en maske på, og kommer heller ikke til det, og jeg har fået nul 'bøder' indtil nu.
Har handlet og gjort alt helt normalt som altid, og kun et par enkelte har kommenteret på at jeg ikke går med mundble, men de klappede i da jeg sagde jeg var undtaget for deres idioti.

Bor i en mindre by, og jeg ser heldigvis flere og flere hver dag der går, der ikke gider det cirkus mere.

Følg videnskaben siger de kloge inde på Borgen, og videnskaben siger maske ikke virker, men alligevel opretholder de et påbud.

Og fårene følger blindt efter.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-04-21 14:48

Der er jo dem, som livets dårlige sider har givet frihed for mundbind. Jeg antager at du bare lyver om fritagelsen. Løgne kan man ikke vaccinere imod, men der er tendens til at løgnerne altid får regningen i sidste ende!
Ingelein

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 26-04-21 16:13

Smid dog det lort.

EGOISTER OG UTILPASSEDE MENNESKER ER DER MANGE AF.
https://www.youtube.com/watch?v=r-opZK-PARo

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 27-04-21 04:45

Citat
EGOISTER OG UTILPASSEDE MENNESKER ER DER MANGE AF.

Og tumper der blindt følger deres regering og Store Leder, uden at stille spørgsmål og undersøge tingene selv, er der endnu flere af.
Det har vi set flere gange i verdenshistorien.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-04-21 07:42

Ja, og du er en af dem, der følger den uoplyste oppositionelle gruppe. Dem er der også alt for mange af i den nuværende situation.
Din slags er dem, der bliver de sidste, der stadigvæk udgør en fare for alle andre med din overbevisning. Heldigt for jer er der så på grund af at andre var klogere og fulgte regering og anbefalinger plads på både sygehus og krematorium!
Ingelein

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-04-21 11:59

dogvillestar> hvad bilder du dig ind at kalde mig en tumpe, den retorik kan du godt stoppe. Fordi du gemmer dig bag en profil kan du ikke tillade dig alt.

At du er ligeglad med om du påfører din familie, din omgangskreds og de svage i din familie alvorlig sygdom, giver dig ikke ret til at påføre os andre sygdommen fordi du ikke vil leve efter/med restriktionerne.

Du skulle skamme dig.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-04-21 13:02

Nu hører jeg til de få af jer, der har måttet bruge gasmaske under 2. Verdenskrig. En gang imellem tænker jeg på at mange corona ignorater burde have prøvet at sidde i beskyttelseskælder med gasmaske som 3-4 årig. Jeg kan stadigvæk mærke lugten og den klikken når jeg ser en maske. Jeg er født i Flensborg, som heldigvis ikke fik så mange bomber, min mands nabohus blev ramt.
Hvor er vi heldige at vi kan slippe med en let maske og forholdsvis få restriktioner set i forhold til de krigsrædsler andre nationer er ude for.
Jeg er SÅ glad for Danmarks håndtering af Covid -19. Ignoranterne skal nok få deres belønning!
Ingelein

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 28-04-21 13:08

Det er ligesom hvis der bliver oversvømmelse,der er som regel altid nogle dumme får,der løber den forkerte vej,og hvad der deraf følger !!!

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 28-04-21 16:26

Og tumper der blindt følger deres regering og Store Leder

Ja, som en præsident der ikke kan fatte et valgnederlag og opfordrer til ? vold = SENIL DIFUS.

Danmark har klaret sig GODT, trods alle yngre hellere vil feste end passe på andre.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-05-21 21:18

De der masker er noget opreklameret lort, for nu at sige det på godt dansk.

Ikke et eneste stofmundbind er godkendt efter ny standard
En certificeringsordning skulle rydde op i en uigennemskuelig jungle af stofmundbind, men den nye standard har slået fejl. »Det er grotesk, at der sælges værnemidler, som giver falsk tryghed,« siger Forbrugerrådet Tænks formand.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-05-21 09:38

Jeg har fået sådan en på masken 2 gange på 14 dage ... af bl.a af, en for mig, ukendt maskeret person!

På min fødselsdag oven i købet

Jeg fik anmeldt den anden til Politi, da jeg kunne beskrive vedkommende, som ikke bar maske.

Jo. Der er god grund til at bære ansigtsmaske (.. og skridtbind), men det har desværre også visse 'sideeffekter'!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 11-05-21 12:01

Jeg bruger kun maske når jeg er tvunget til det, og den ryger af lige så snart muligheden viser sig.

Det er udelukkende signalværdi.