/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Maling af yderdør
Fra : myg
Vist : 167 gange
100 point
Dato : 16-04-21 12:27

Har slebet en gl. yderdør ned til træet, og så skal den males igen.
Hvad skal den (kun ca. 10 cm. bred ramme omkring glas) males med ?
Indvendig har den fået trægrunder og skal så have 3 gg “træ og metal” maling glans 40 som jeg har på lager.
Men kan det også bruges udvendigt ???
Eller skal det være dækkende træbeskyttelse ???
Skal den udvendige side også have trægrunder ???

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 16-04-21 12:58

Samme behandling, udvendig som indvendig God weekend

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 16-04-21 17:54

Hos mig tre gange koldpresset linolie i tynde strøg, afslibning, to eller tre strøg (til dækning) linoliemaling, hjemmerørt. TYNDT strøget, ellers tager det en krig om at tørre.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-05-21 22:34

Trådstarter glemte det vigtigste: træsorten!
Ingelein
Ps. Hvis det er en ædeltræsdør, teak eller andet, er behandlingen en ganske anden

Annuller spørgsmålet
Fra : myg

Dato : 02-05-21 13:12

Jeg har fulgt anvisningerne fra malerne i butikken og købt Pinotex til ydersiden. Indendørs maling vil skalle af med tiden siger de alle.