/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
nedbrud net og office
Fra : svendmogensen
Vist : 315 gange
117 point
Dato : 14-04-21 17:30

Min stationære er gået ned. Den kan åbnes, men jeg kan ikke få den på internet. Kører jeg fejlfinding
kan den ikke uden finde fejl nettet, og min office 10 kan heller ikke åbnes mere. Routeren virker perfekt på laptop osv.. Altså ingen programmer virker og min gendannelses usb er forsvundet.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 14-04-21 17:36
Kommentar
Fra : ottoludvig

Dato : 16-04-21 20:00

Har du prøvet at forbinde din PC og router med et kabel? Med noget så enkelt som et netværkskabel, kan du slet ikke undgå at få forbindelse til internettet. Du skal blot lige finde ud af, hvilken type og størrelse, der passer til din pc, bestil og om et par dage har du det med posten.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-04-21 22:03

Gå i enhedshåndtering (Win+X -> Enhedshåndtering)
Er der nogen gule trekanter? Prøv og opdater driver til netværkskort(ene).

Mht. programmer, så prøv og kør en reparation af programmet som ikke vil starte op.

ottoludvig
Citat
Du skal blot lige finde ud af, hvilken type og størrelse, der passer til din pc

Alle netværkskabler passer i en computer med et netværksstik.
RJ-45 er en standard til netværkskabler (Ethernet), så kan det godt være der er forskellige typer kabler (cat) men det er underordnet i denne situation.

Accepteret svar
Fra : abbaba

Modtaget 117 point
Dato : 17-04-21 11:49

Står klokken/ uret rigtigt? både i Bios og pc, når den ikke kan komme på nettet og tjekke tiden, må du selv gøre det.
Hvis ikke kan hele pc ikke finde ud af ret meget, da alt er for gammelt eller nyt.

Godkendelse af svar
Fra : svendmogensen

Dato : 17-04-21 11:56

Tak for svaret abbaba.