/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Adresser i Outlook mail under "Til"
Fra : Otnob
Vist : 466 gange
500 point
Dato : 09-04-21 14:30

Hvorledes fjerner jeg gamle adresser som kommer frem i Outlook mail under “Til”, når jeg taster f.eks. de 2 første bogstaver, foreslås gamle udgåede adresser, hvordan fjerner jeg dem?
Hilsen Otto

Kommentar
Fra : webm

Dato : 09-04-21 14:33

Det gør du i oversigten over din kontakter...

Er det Outlook live eller Miceosoft Office Outlook?

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 09-04-21 15:00

Det er Outlook live og hvor finder jeg disse kontakter?

Kommentar
Fra : webm

Dato : 09-04-21 16:41

Det tredje ikon fra venstre i bunden i din https://outlook.live.com/mail/0/inbox
det heder 'Personer'

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 09-04-21 19:31

Ja den har jeg set flere gange i mit forsøg på at løse problemet, men der kommer blot en cirkel frem med med en masse muligheder.
Så dit svar om end det er venligt af dig, løser ikke noget for mig

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-04-21 20:54

Måske når du taster de 2 bogstaver og navne kommer frem, så kør mus ned på navn og ude til højre er et kryds, klik på det så forsvinder navn!

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 09-04-21 22:45

Klaudi

Dit forslag har jeg prøvet.

Jeg mener at der er mulighed også for at skrive en ny modtagers adresse ind, altså en liste som kan trækkes frem, hvori man kan redigere.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-04-21 08:21

Så må det være det som webm foreslår, Personer

https://outlook.live.com/people/0/

Hos mig sidder ikon nr 3 i venstre side fra oven

Kommentar
Fra : webm

Dato : 10-04-21 08:28

Citat
Så må det være det som webm foreslår, Personer

https://outlook.live.com/people/0/

Hos mig sidder ikon nr 3 i venstre side fra oven

Klart nok!
For du er sikker på det er Outlook du har installeret og bruger?

Kommentar
Fra : persens

Dato : 10-04-21 09:01

Nu bliver jeg lidt nysgerrig.
Jeg har Microsoft Office Outlook ver. 2007.
Jeg har forgæves prøvet at slette "udgåede" adresser i mailen.
Har nogen et hint?

Kommentar
Fra : netop

Dato : 10-04-21 13:54

Citat
Har nogen et hint?

Nu er det jo en uskik at stille spørgsmål i andres tråde...
Men du kunne jo prøve at læse svarene på det aktuelle spørgsmål og så tage den derfra.

Kommentar
Fra : persens

Dato : 10-04-21 15:46

Hvis man læser overskriften på indlægget, så synes jeg da, at mit spørgsmål flugter ganske fint med denne, og jo - jeg har skam læst det hele (det er sådan en vane, jeg har),så jeg venter spændt på løsningen

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 10-04-21 17:17

Hej Persens

Det gør jeg også

Kommentar
Fra : webm

Dato : 10-04-21 17:38

Der er da ikke så meget at tage fejl af!

Log ind på Outlook og gå ned i værktøjslinjen -
tredje ikon fra venstre 'PERSONER' klik på det -
så står kontaktpersoner https://outlook.live.com/people/0/
listet op i alfabetisk rækkefølge!

Hvis det ikke forholder sig sådan hos dig, er det ikke Outlook du har!

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 10-04-21 20:11

Du har næppe selv prøvet det, idet du ikke her for mulighed for at slette gamle adresser, eller mulighed for at tilskrive nye adresser.

Accepteret svar
Fra : webm

Modtaget 500 point
Dato : 11-04-21 02:04

Citat
Du har næppe selv prøvet det, idet du ikke her for mulighed for at slette gamle adresser, eller mulighed for at tilskrive nye adresser.

Det er dog det værste vrøvl jeg har set skrevet her på Kandu...

Nu har jeg brugt og bruger både Microsoft Outlook og Outlook Live i 25 år,
så kom ikke her og fortæl mig hvordan det virker...

https://www.youtube.com/watch?v=WfSCfBntqPU

Kommentar
Fra : webm

Dato : 11-04-21 02:15

Hvis du ønsker en onlineinstruktion om hvordan det virker, kan jeg guide dig f.eks.
via 'Hurtig hjælp' i windows 10

Microsoft Lynhjælp sætter to personer i stand til at dele en computer via en fjernforbindelse,
så én person kan hjælpe med at løse problemer på den anden persons computer.

Få hjælp

Tillad en person, som du har tillid til, at hjælpe dig ved at overtage kontrollen med din computer. Indtast den 6-cifrede sikkerhedskode, der blev leveret til dig.

Hjælp en anden person via en fjernforbindelse.
Hjælp en anden person

Skriv en PB hvis det er det du ønsker...

Kommentar
Fra : webm

Dato : 11-04-21 18:23

https://proximo.dk/outlook-email/

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 11-04-21 20:36

Hej webm

Forstår udmærket din harme efter at have forsøgt med flere indlæg at hjælpe mig.

Har forgæves forsøgt at give dig de 500 point, men jeg kan ikke komme af med dem til dig, har forsøgt nogle gange, så det går "godt"

Mvh. Otto

Godkendelse af svar
Fra : Otnob

Dato : 11-04-21 20:37

Tak for svaret webm.