/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
CommonUI.dll mangler på PC
Fra : Oldboston
Vist : 251 gange
500 point
Dato : 07-04-21 21:51

På min PC med styresystem Windows 7 bruger jeg Avast Cleanup Premium til vedligeholdelse, men dette program og flere andre fungerer ikke længere, i stedet kommer denne besked: "Programmet kan ikke startes, da CommonUI.dll mangler på computeren. Prøv at installere programmet igen for at løse dette problem.

Spørgsmålet er nu, om geninstallering af dette og andre programmer vil løse problemet. Jeg fandt frem til Wikifixes, som også har været foreslået her på kandu nogle gange, og her læste jeg om Restore, som efter sigende skulle løse dll problemer og genskabe dem, der mangler.

Jeg har så installeret. Restore har repareret en masse fejl, og PC'en kører meget bedre nu, men det har dog ikke løst problemet med den førnævnte besked, der stadig viser sig, når jeg vil åbne Avast Cleanup Premium og nogle andre programmer.

Hvad foreslår I, jeg kan gøre?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 07-04-21 23:45

Opgrader systemet til Win 10 - det eneste der er gangbart i dagens Danmark!
Windows 7 er jo totalt outdated pg opdateres ikke længere...

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 500 point
Dato : 08-04-21 06:17
Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 08-04-21 16:35

Tak for svaret Stouenberg. Du løste mit problem.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 09-04-21 06:33

Selv tak og god weekend