/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
SKURELISTER
Fra : vic200
Vist : 378 gange
100 point
Dato : 06-04-21 16:27

Hejsa alle kloge hoveder.
Jeg skal på søndag monteret et nyt køkken i en ejendom. Med hensyn til den såkaldte skureliste som man sætter på bordpladen og ind mod væggen. Forsøger man at bore huller i væggen og med ravplugs at skruen den fast eller sætter man skruer lodret ned gennem skurelisten og ned i bordpladen? Hvad er det mest korrekte? det er ikke nok at lime den med silicone da den er 3,2 m lang.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-04-21 17:23

Lærer man ikke det under sin uddannelse?

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 06-04-21 17:25

Bille1948 det ved jeg ikke da jeg er udlært radiomekaniker og der lærte jeg ikke det.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-04-21 17:29

Nogen bruger lim/acrylfugemasse, alt efter hvor ret væggen er.

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 100 point
Dato : 06-04-21 18:04

En god montagelim, bruges endog til fodlister, f.eks.
Pattex montagelim No More Nails 300

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-04-21 23:14

Min er limet til borpladen. Den er endda lidt længere.
Det gælder om at have den helt vandtæt mod borpladen . Silicone er ikke godt at lime med.

Brug en vandfast lim og en række af limtvinger indtil den har sat sig .

Lim deen fast inden du montere bordpladen.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 06-04-21 23:14

Længden har vel intet med fastgørelsen at gøre...
Man skruer den i hvert fald ikke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-04-21 18:46

Min skureliste som er beregnet til formået sættes ned over en T liste som jeg har skruet fast på bordpladen. Ujævnheden ind mod væggen er udfyldt med en en transparent fuge.

Godkendelse af svar
Fra : vic200

Dato : 07-04-21 19:29

Tak for svaret dabj. Var ikke klar over der fantes lim til dette.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 07-04-21 19:44

Hold dig langt fra, har ingen beskyttelse mod svampe/ råd / vand ? Nails, det holder til NADA, er listen bare lidt skæv så holder det en måneds tid.
Kan ikke holde til en skid, men dyrt - snakker af erfaring.
Brug https://www.biltema.dk/byggeri/flisebelagning/flisetilbehor/sanitetssilikone-2000037231?utm_source=google&utm_medium=surfaces&utm_campaign=shopping%20feed&utm_content=free%20google%20shopping%20clicks&gclid=Cj0KCQjwsLWDBhCmARIsAPSL3_2ckLfQaYye7hOQbt0HzHNkyJXudttcoRe6Rsv97OLMUvtSBN_2gDcaAnUrEALw_wcB
eller akvaricilkone = det kan ikke fjernes med andet end slid eller en barberkniv

FATTER IKKE DE RÅD DU FÅET