/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 23941
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15197
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11678
katekismus 10999
10  trimare46 9702
Havetraktor MTD
Fra : Peter1056
Vist : 111 gange
100 point
Dato : 28-03-21 20:59

Hej
Har en MTD havetraktor, ca 10 år gammel, en 125/90, som ikke vil starte
Den tørner fint rundt og har masser af strøm
Efter lang tid på starteren, slår den i gang og kører perfekt
Herefter slår den igang efter kortvarige stop

Men efter en nat har jeg samme problem

Har skiftet tændrøret
Tjekket at der kommer benzin ned til karburatoren
Men ved ikke lige hvordan karburatoren fungere
Mistænker membranen, hvis der sidder sådan en, for at defekt
For det er som om den ikke få benzin
Når den tørner rundt, så er der intet tegn på at den vil starte
Men pludselig springer den igang
Kan en af sikkerheds kontakterne lave den slags problemer
Eller har nogen haft samme problem

Vh
Peter

 
 
Kommentar
Fra : myg


Dato : 28-03-21 21:34

Døjer lidt med et problem, der minder om dit. Jeg har dog haft held med at tørne motoren ca. 2 sek. og så pausere lidt - måske et halvt minut - og så starte den. Min er uden benzinpumpe hvor tanken sidder højere end karburatoren, så benzinen selv løber til. Måske er det en form for udluftning der sker eller modsat en benzintilførsel á la gummipumpen på en plæneklipper. Jeg ved det ikke, men det virker ofte ??
Jeg har også læst om den der "membran" men har ikke kunnet finde én
Sikkerhedskontakterne mener jeg kun indvirker på strømmen.
Jeg er spændt på at høre, om det hjælper...



Kommentar
Fra : Peter1056


Dato : 28-03-21 21:58

Hej myg
Min startede fint sidste år, så problemet er kommet over vinteren hvor den har stået stille i garagen
Benzintanken sidder også højere end karburatoren, men enden jeg begynder at skille den ad ville jeg forhører mig herinde
Gamle motorerne havde kaburator med svømmer hus og sugemotor
Jeg har ikke rodet med denne slags før udover på scootere

Kommentar
Fra : myg


Dato : 28-03-21 22:14

Det er en B&S 11HP motor der ligger i den, og mine problemer startede også efter vinterperioden for 2 år siden. Det bevirkede, at jeg først skiftede batteri, så startmotor og startrelæ samt ensretterdioden. Jeg rensede/sleb/justerede lader-"dynamo-hjulet" og "den der leverer strøm til tændrøret" (kan ikke lige huske, hvad de hedder rigtigt ). Der var en del rust.
Sidst adskilte jeg karburatoren og gjorde den ren, men måtte selv lave en ny pakning mellem karburator og motor. Returgas-fjederen måtte også skiftes (er ikke blevet det endnu, så hurra for plastic-strips ).
Nu skal den gave en kærlig hånd igen inden plæneklipningssæsonen starter ??
Jeg er spændt på hvordan den reagerer første gang, den skal startes.....

Kommentar
Fra : Mosebaek


Dato : 29-03-21 13:03

Citat
(kan ikke lige huske, hvad de hedder rigtigt

Svinghjulet, kalder jeg den. Platiner ???. De lever heller ikke evigt. Der kan blive en lille "knast" på dem. Husker jeg fra min havefræser. Kan måske slibes, alt efter hvor meget gods der er, med en meget fin fil.

M.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 176273
Tips : 31886
Nyheder : 719565
Indlæg : 6400702
Brugere : 218665

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste