/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Antivirus Windows 10 stationær
Fra : blendstrup
Vist : 450 gange
200 point
Dato : 11-03-21 10:25

Jeg har McAfee Antivirus Plus nu som koster 649,00 at forny for 1 år.
Jeg surfer almindeligt på nettet og bruger netbank.
Mit spørgsmål er. Er Microsoft Defender Antivirus lige så sikker at bruge ? HVAD bruger i !!!

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 11-03-21 11:00

brug bitdefender den er gratis og rigtig god

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 11-03-21 12:57

Microsoft Defender Antivirus som medfølger i Windows 10 er for den sag skyld også rigtig god.

Jeg bruger i øjeblikket en betalt Bitdefender Antivirus fordi den i øvrigt er ret billig og driftssikker når man som jeg kører nogle hjemmesider som jo selvfølgelig helst ikke skal komme noget til.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 11-03-21 14:37

Bruger Windows Sikkerhed der er i Win 10 + Malwarebytes Premium, og så gemmer jeg mig bag en VPN forbindelse (Private Internet Access)

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 12-03-21 08:21

Jeg blander mig lidt.
Privat internet access hvordan finder man det.
Er det den, der ligger som nummer 3 i de tre prikker til højre i Google crome, der hedder inkognito-vindue.
Nåh - nu fandt jeg selv svarret:
Oversat fra engelsk-Privat browsing er en privatlivsfunktion i nogle webbrowsere. Når du opererer i en sådan tilstand, opretter browseren en midlertidig session, der er isoleret fra browserens hovedsession og brugerdata. Browserhistorik gemmes ikke, og lokale data tilknyttet sessionen, såsom cookies, ryddes, når sessionen lukkes.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 12-03-21 10:16

VPN har intet med din browser at gøre, andet end nogle VPN'er har add-ons til deres software.

https://internetbeskyttelse.dk/hvad-er-vpn-forbindelse/

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 12-03-21 10:17

Private Internet Access er en udbyder af VPN

https://dnk.privateinternetaccess.com/pages/buy-vpn/

Kommentar
Fra : blendstrup

Dato : 12-03-21 11:27

jeg syntes nogle af jeres indlæg ikke har noget med mit spørgsmål at gøre !
da Jeg har ikke meget forstand på VPN' add-ons ?. jeg spørger om der er et alternativ til McAfee Antivirus +som nu skal fornyes efter 1 år men koster 699,00 findes der andre antivirus gratisprogrammer der kan beskytte min Pc lige så sikkert her tænker jeg bla.på Netbank?

Kommentar
Fra : blendstrup

Dato : 12-03-21 11:28

rettelse den koster 649,00

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 12-03-21 12:00

ja bitdefender gratis version

Kommentar
Fra : blendstrup

Dato : 12-03-21 15:09

Hej Kivi hvad gør bitdefender bedre end som Microsoft Defender?

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 200 point
Dato : 12-03-21 16:28

blendstrup,

Jeg har i snart 10 år brugt Microsoft Defender og har i alle år været tilfreds
Min søn, der er programmør/udvikler anbefalede det.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 12-03-21 17:09

fordi bitdefender gør ikke meget væsen af sig men den reagere lynhurtig hvis du henter noget som tilsyne ladende ikke er i orden så er den der men ellers mærker man ikke at den er der

Godkendelse af svar
Fra : blendstrup

Dato : 12-03-21 17:34

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : blendstrup

Dato : 13-03-21 00:01

kommer der ingen abb på proceslinjen i windows Defender ?