/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Fjernundervisning / Spørgsmål
10  jensalexa.. 300
Touchpad/clickpad.
Fra : Mosebaek
Vist : 439 gange
200 point
Dato : 21-02-21 13:05

Lenovo pc Win10.
Studser i over mit valg af kategori? Jeg mener netop Kandu er fjernundervisning, i høj grad.

Nu til spørgsmålet:
Kan man slå touchpad fra permanent?? Altså uden at gribe ind i Registreringsdatabasen, eller bios.
Begge er forbudt område på vores pc`er.

Jeg kan sagtens deaktivere den i "Egenskaber for mus", men næste gang pc`en åbnes, virker den igen. Det er nu mest konen der er generet af den. Hun har vist noget med at lægge armen, eller hånden på den.

M.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 21-02-21 13:15
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-02-21 14:26

Måske en ide at købe/tilslutte et taststatur uden en berøringsplade.
Eks. Lenovo KU-0225 som jeg selv bruger til min eksterne skærm sammen med en trådløs mus.
https://www.proshop.dk/Tastatur/Lenovo-Preferred-Pro-II-Tastatur-Dansk-Sort/2606399?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=searchengine&gclid=Cj0KCQiApsiBBhCKARIsAN8o_4iKH7c2Gt-fz0vBJ5VNJoqkl5ga72xndG71yXC9RT_cPGNnS9AwLrEaAnBJEALw_wcB

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 21-02-21 17:35

Måske dette virker:
Højreklik på Start (eller tast WIN+X), klik på Enhedshåndtering, find Mus og andre pegeredskaber,
fold ud og find Touchpad, højreklik på det og vælg Deaktiver.

Eller måske dette:
Åbn Indstillinger (WIN+I), find Enheder, Touchplade, slå den fra der, hvis den kan!

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-02-21 22:26

Tak for svaret Klaudi. Jeg har ikke selv afprøvet det, men konen siger det virker.
Og det er jo det vigtigste.

M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-02-21 23:05

velbekomme