/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Unødvendigt med LAN og trådløs samtidig?
Fra : ottoludvig
Vist : 342 gange
50 point
Dato : 07-02-21 13:01

Min router er forbundet til PC med LAN-kabel. Tilsyneladende er de også trådløst forbundet samtidig. Det må vel være nok med LAN, så hvordan frakobler jeg routerens wifi-signal, så jeg kan nøjes med kabelforbindelsen?

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 60 point
Dato : 07-02-21 13:16

Ja, de "træder" nok hinanden lidt.

Det er bedre at afbryde PCéns trådløse modtagelse, så har andre stadigt trådløst signal fra routeren.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 07-02-21 13:27

Citat
Ja, de "træder" nok hinanden lidt.

hvad menes der med det?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-02-21 13:49

Der skulle have været tilføjet “over tæerne”, da de bruger ressourcer til ingen verdens nytte

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-02-21 14:24

Mine gamle bærbare finder selv ud af, at det skal være kabel som jo også er det hurtigste (CAT6)

Evt. klik på et tomt sted på proceslinjen og vælg indstillinger for proceslinjen.
Rul ned til "meddelelsesområde" og klik på "vælg hvilke ikoner.................."

Rul så ned til "netværk" og slå til
Her kan du også se hvilket netværk du er tilkoblet.

Når den selv har skiftet til netværkskabel bruges der ingen penge til evt. data

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-02-21 14:28

Jeg glemte lige.
Når der nede ved uret vises buer kører du WiFi
Når der vises en computerskærm med et lille symbol kører du direkte på routeren

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-02-21 14:29

Mht penge er det ligegyldigt om det er kabel eller Wifi

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-02-21 14:35

Ja ja - tanketorsk med " ingen penge til evt. data"

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-02-21 15:58

Jo det kan være unødvendigt med to forbindelser, men Windows 10 finder selv ud hvilken den vil bruge. I Windows 7 kan man i indstillingerne vælge LAN før WLAN i prioritering. Så med mindre det er en stationær og du ALDRIG kommer til at bruge en bærbar eller smartphone så synes jeg du skal lade routeren sende WLAN ud.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-02-21 16:16

Det var det, jeg skrev, bare med færre ord.

Godkendelse af svar
Fra : ottoludvig

Dato : 03-05-21 16:54

Tak for svaret Bille1948.