/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Salg af udlejningshus
Fra : sdam
Vist : 483 gange
500 point
Dato : 30-01-21 10:54

Jeg/vi har et udlejningshus, som omkring 01. juli bliver "ledig/tom". Huset har en handelsværdi på et sted mellem 125.000 og 175.000 kr. - som det fremstår nu. Der skal bekostes i omegnen 250.000 kr, hvor man så har et totalt renoveret hus. Skal lige nævnes, at 1. sal er renoveret for få år siden.
Det tænkes solgt for bedste bud omkring ovennævnte prisleje. Jeg påtænker at få det solgt uden mægler, hvor jeg /sælger vil forestå alle udgifter vedr. lovpligtige papirer ifm. en handel. Det bliver så uden tilstandsrapport med dertil hørende ejerskifteforsikring. Det er selvfølgeligt i relation til husets pris!
Huset skal sælges som fysisk "beset".
Så kommer spørgsmålet. Kan jeg sælge huset på ovennævnte vilkår? Det hele går sådan set på, at blive ansvarsfritaget for erstatning og diverse krav om nedslag m.m. Altså en skriftlig aftale på, at det bliver overtaget til en aftalt pris og så færdigt!
Jeg ser frem til at høre nogle spændende udmeldinger....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-01-21 13:55

Prøv at spørge robinhus.dk

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 30-01-21 18:57

Det kan du godt, hvis du finder en der er dum nok til at købe det :-/

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 31-01-21 06:44

Ejerskifteforsikringen vil krave tilstandsrapport. Ellers skulle denne jo dække ALT eller INTET. Under alle omstændigheder ville du være nød til at få en advokat til at tage dig af de formelle papier

Accepteret svar
Fra : for_lækker

Modtaget 500 point
Dato : 31-01-21 13:18

Citat
Sælger kan tillige foretage ansvarsfraskrivelser over for køber. Disse er alene gældende, hvis de er konkrete. Generelle ansvarsfraskrivelser vil derfor som udgangspunkt ikke kunne gøre sælger ansvarsfri.

Ovenstående er sakset herfra https://advokatforbehold.info/saelgers-ansvar-boligsalg/

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 01-02-21 14:22

Tak for svarene.
Følgende kommentarer til disse:
- Robinhus koster i store træk som en alm. mægler
- Tilstandsrapporter er det papir værd som de er skrevet på! Taler af erfaring...
-"Den kloge narrer den mindre kloge"

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-02-21 14:31

Så er spørgsmålet blot, hvem der "ender med" at være den kloge?

Køber eller sælger?

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 04-02-21 01:05

Mener ikke at et udlejningshus bare lige kan sælges som privat bolig, selv om der ikke bor nogen, så der kan være et problem.

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 01-03-21 08:37

Tak for svaret for_lækker.