/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Lyd/Musik
Fra : ppk
Vist : 213 gange
500 point
Dato : 08-01-21 15:46

Hej

Jeg tillader mig lige at stille spørgsmålet i denne her afdeling, da jeg hele tiden får at vide at MUSIK ikke virker

Sidder med en 4-spors spolebåndoptager, som har 5-pol DIN udgang ! jeg har så et kabel med 5-pol DIN og et Mini Jack stik i den anden ende.

Nu sætter jeg så mit kabel imellem spolebåndoptageren og mic. stik på computeren, der har jeg installeret et program der hedder Audacity så jeg kan optage musikken fra spolebåndoptageren

I programmet ser det ud til jeg kan stille indspilnings højden på lyden far spolebåndoptageren, men når jeg så efterfølgende den MP3-fil der er blevet ud af det, så er det vildt overstyret

ER der nogen af jer gæve Kanduèr der kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre for at få det til at lykkes ??

Skal man evt. bruge et andet optagelses program ? eller kan man IKKE optage via mic. indgang på computeren ??

Håber meget på nogen kan hjælpe, da jeg sidder med nogle 18 cm bånd hvor musikken er optaget for 45 år siden da vi havde et orkester.

På forhånd tak

Hilsen
Preben

Accepteret svar
Fra : abbaba

Modtaget 500 point
Dato : 08-01-21 17:26
Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 09-01-21 09:21

Ville nok selv forsøge med en 'Line-in' eller 'AUX' indgang frem for mic'en, der så vidt jeg husker bliver ekstra forstærket, hvilket netop bliver overstyret.

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 18-01-21 22:00

Tak for svaret abbaba.