/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fejl i XP boot
Fra : uniset
Vist : 424 gange
80 point
Dato : 03-07-03 10:10

Har lige måtte skift mb og cpu på min pc. Prøvede at flytte disk og kørte install repair. Alt er gået fint indtil jeg skulle boote sidste gang. Nu får jeg følgende fejl;

Overskrift: "Explorer.exe - indgangspunktet blev ikke fundet"

"procedureindgangspunktet Associsdangerous blev ikke fundet i dll biblioteket shlwapi.dll"

Håber nogen kan hjælp mig. Jeg skal virkelig have denne disk op igen.

Jesper

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-07-03 10:23

Du kan prøve at gendinstallere >
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;318378

Manse9933

Kommentar
Fra : uniset

Dato : 03-07-03 10:30

Som jeg skriver har jeg lige kørt install repair. Mener du jeg skal prøve endnu en gang

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-07-03 10:35

Har du prøvet Metode 2 ?

Kommentar
Fra : uniset

Dato : 03-07-03 10:42

Inden jeg prøver hvad har explorer.exe med iexplorer at gøre

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-07-03 10:49

Det er det samme program,to funktioner

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-07-03 10:59

Der er også den lette måde,læs hvad der står i toppen af linket>
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

Enable Reinstallation of Internet Explorer
(tryk på ovenstående tekst nede på siden)
når du har inddstalleret scriptet skal du gå direkte ind og indstallere IE
uden at genstarte.
Det laver samme reg ændring som metode 2

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-07-03 11:09

linie 114

Kommentar
Fra : uniset

Dato : 03-07-03 11:27

Jeg har slet ikke adgang til nogle programmer. Jeg kan få adgang til taskmgr. Thats all. Dvs at jeg kan install reg, men derefter vil jeg ikke kunne install. explorer

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-07-03 11:31

kan du ikke komme på nettet?

Kommentar
Fra : uniset

Dato : 03-07-03 11:36

nej, kommer slet ikke ind til mit skrivebord

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-07-03 11:41

prøv at holde tasten f8 nede når du booter op og vælg fejlsikker tildstand
med internet adgang,hedder det vist nok,det er lang tid siden jeg har brugt
denne funktion,og se om du kan komme ud.
http://www.microsoft.com/windows/ie_intl/da

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-07-03 11:44

Husk vis du indstallere dette script må du ikke trykke ja til at rydde op
efter IE vis du bliver promtet om det,vigtigt.

Kommentar
Fra : uniset

Dato : 03-07-03 12:20

kan heller ikke komme ind i fejlsikret tilstand. Prøver at køre install repair igen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-07-03 12:24

Vis jeg var dig ville jeg indstallere hele styre systemet igen,en ren indstallation,vis du ikke har nogle vigtige data som du ikke vil af med.

(1) Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom kan du ikke boot på din cdrom eller vil du ikke pille inde i bios kan du hente bootdisketter til xp.
(2) Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
(3) Spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din installation (nyinstallation)
(4) Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
(5) Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L = formatering) eller du vil lave en repair (R) og nu skal du trykke på L.
(6) Og du vil nu se at den går igang med at formater dit drev og bagefter starter den op med at lave en helt ny installation.

Hvordan kommer jeg ind i BIOS,hold en af disse taster nede under opstart.

ESC, DELETE, F1, F2, CTRL-ESC, eller CTRL-ALT-ESC.
Inde i Bios går du til>Advanced Setup Page
Der sætter du(1'st Boot Device ......til.........CDROM) med Tasterne page up og page down.
Du navigerer som reglen med Pil op,pil ned,pil højre,pil venstre,ESC tibage til hoved side.
Tryk F10 for at gemme indstillinger, Y/N ( tryk Y tasten for ja) (N tasten for nej)
Når det hele er overstået,sættes (1'st Boot Device) tilbage til (IDE-O)Det er nr.1
MASTER.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;315341
Hvis du ikke kan Boote fra Cdrom>
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm
http://www.bootdisk.com
Manse9933

Kommentar
Fra : uniset

Dato : 03-07-03 23:45

Lavede en rename af shlwapi.dll både i system32 od dll cache og af explorer.exe og kørte derefter en repair install igen. Virkede.

Kommentar
Fra : uniset

Dato : 03-07-03 23:47

Glemte lige at sige tak til Manse 9933 for den ihærdige hjælp. Mange tak