/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Slå adgangskode til
Fra : ThomasCSR
Vist : 293 gange
100 point
Dato : 08-01-21 11:15

Jeg har længe brugt "control userpasswords2" for at slippe for at indtaste adgangskode, hver gang jeg tændte for min PC.
Nu vil jeg gerne have denne sikkerhed tilbage, men det hjælper ikke at sætte flueben ved: "brugeren skal indtaste password...".
På min nyere PC er der ikke mulighed for at pille ved passwordbrugen, så jeg er bange for, at det er gået hen og blevet standard i Windows 10. (de har bare ikke opdateret popupvinduet).
Nu er spørgsmålet :
Hvordan får jeg slået password ved logon til igen?

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 110 point
Dato : 08-01-21 11:21

Prøv dette bare omvendt selvfølgelig:
Citat
https://www.aeldresagen.dk/lokalafdelinger/gladsaxe/it/vaerktoejer/start-windows-10-uden-adgangskode

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 08-01-21 11:24

Jeps, det har jeg prøvet mange gange. Det virker ikke mere..!
Det er det, der er problemet.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 08-01-21 11:39

Citat
Sådan får du en adgangskode på din PC

Åbn startmenuen, og klik på det grå brugerikon i venstre side af startmenuen. Klik derefter på Skift kontoindstillinger.
Klik på menupunktet Indstillinger for logon, som du finder i venstre side af vinduet. Vi vælger en helt almindelig adgangskode med bogstaver og tal ved at klikke på den øverste knap Tilføj.
I feltet ved Ny adgangskode angiver du den ønskede adgangskode, gentager den og skriver eventuelt et tip til at huske koden i det nederste felt. Klik på Næste.

https://komputer.dk/computerudstyr/operativsystem/windows-10/saet-adgangskode-paa-din-pc

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 08-01-21 12:30

Jeg har en adgangskode.
Når jeg åbner PCen, ser jeg siden med brugernavn og adgangskode. Felterne er bare udfyldte, og siden forsvinder straks igen. Derefter er jeg logget ind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-01-21 19:40

Automatisk adgangskode kan slås til og fra her:

Klik på den lille lup nede til venstre
skriv:
netplwiz

og klik så oppe på forslaget " netplwiz "

Nu er du kommet ind i brugerkonti

oppe til venstre skal der klikkes på [ ] brugere skal angive......................

Og så klik Anvend og derefter OK

Du kobler automatisk log in samme sted

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 08-01-21 19:42

Og nok engang : Det virker ikke!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-21 19:42

Ok hvor langt kommer du i min anvisning.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-21 19:44

Måske skal du åbne "control userpasswords2" og koble den fra der først.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-01-21 11:12

Måske dette du'r

-----------------------------------------------
Hvordan sætter jeg kode på Windows?

Tidligere har jeg skullet indtaste en adgangskode i Windows, men det bliver jeg ikke bedt om længere af en eller anden grund.
Jeg kommer bare direkte ind i Windows, når pc'en tænder. Jeg vil gerne have mulighed for at sætte kode på, når der er andre i nærheden af pc'en.

Jeg kan let huske min gamle kode, men får blot ikke mulighed for at indtaste den. Hvad gør jeg?

Du skal gå ind i Windows's indstillinger for at vælge, at du ønsker at blive bedt om en kode igen, når du logger ind i Windows.
Det kan enten være en traditionel adgangskode, som du nævner, eller en pinkode.
Det sidste er både hurtigt og en tilstrækkelig sikker måde på en privat pc.

Vi viser dig fremgangsmåden trin for trin herunder.

1 Skriv først logon i Windows' søgefelt og klik på søgeresultatet Skift Logonkrav

2 Klik nu i feltet ved Pinkode til Windows Hello og klik derefter på knappen Tilføj , som dukker up. Hvis du foretrækker det, kan du også benytte en traditionel adgangskode i stedet . Metoden minder om at tilføje en pinkode.

3 Nu skal du skrive din oprindelige adgangskode. Klik på OK

4 Nu skal du vælge din nye pinkode på fire cifre. Gentag den og klik på OK.

5 Sådan. Nu er din pinkode på plads. Du skal bruge den efter næste genstart af Windows.

Sakset fra:
https://fordelszonen.komputer.dk/computerudstyr/operativsystem/windows-10/hvordan-saetter-jeg-kode-paa-windows

Godkendelse af svar
Fra : ThomasCSR

Dato : 10-01-21 11:24

Tak for svaret Brassovitski.
Det viser sig, at adgangskoden BLEV slået til og fra, når jeg satte fluebenet. Jeg kunne bare ikke se det, fordi jeg kun betjener PCen via fjernskrivebord. Adgangskoden ligger skjult i fjernskrivebordsproceduren, og det havde jeg glemt.